غلظت ازن موقتا در تهران افزایش یافت

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و ازن، کیفیت هوای پایتخت را در برخی ساعات امروز و فردا (5 و 6 شهریور) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌دهد.

غلظت ازن موقتا در تهران افزایش یافت
کد خبر: 334815
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۰۹:۵۴:۲۸

اعتمادآنلاین| ‌ پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده کاهش میزان ناپایداری جوی طی صبح امروز (5 شهریور) است که شرایط را برای تجمع موقتی آلاینده‌ها فراهم می‌کند.

هرچند با رشد ناپایداری روزانه تا بعد ازظهر برای برخی ساعات وزش باد انتظار می‌رود که در بهبود نسبی کیفیت هوا تاثیرگذار است همچنین در برخی ساعات بعد ازظهر امروز بین ساعات 14 تا 18 بر غلظت آلاینده ازن افزوده می‌شود البته کاهش جزیی دما و احتمال افزایش میزان ابرناکی در برخی ساعات بعد ازظهر شرایط را برای شکل گیری این آلاینده محدود می‌کند. به‌تدریج همراه با افزایش حجم ترافیک در برخی ساعات امشب افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق دور از انتظار نیست که کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد را به دنبال دارد.

با احتمال وزش باد در نخستین ساعات فردا (6 شهریور) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت طی صبح در شرایط بهتری نسبت به صبح روز سه شنبه قرار می‌گیرد. هرچند این شرایط پابرجا نیست و به‌تدریج با برقراری جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف به همراه افزایش دما در طول روز، شرایط برای تولید آلاینده ازن فراهم می‌شود به گونه‌ای که نسبت به امروز افزایش نسبی در غلظت این آلاینده در اکثر مناطق پایتخت مشاهده خواهد شد.

بر این اساس انتظار می‌رود در بعضی ساعات فردا (6 شهریور) بر غلظت برخی آلاینده‌ها به ویژه آلاینده ازن افزوده شود و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت طی برخی اوقات در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای 24 ساعت گذشته پایتخت منتهی به 8 صبح امروز با میانگین 82 در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین 91 همچنان در شرایط سالم است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها