کد خبر: 334890
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

حمید درخشان، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انصاری‌فرد از جنس پرسپولیس است/ هواداران نمی‌توانند مدیر خوبی برای پرسپولیس انتخاب کنند

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، صبح سه‌شنبه، پنجم شهریورماه، خبر استعفای ایرج عرب را تایید کرد تا پرسپولیس وارد عصر جدید شود.

انصاری‌فرد از جنس پرسپولیس است/ هواداران نمی‌توانند مدیر خوبی برای پرسپولیس انتخاب کنند
کد خبر: 334890
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بعد از اجرای قانون بازنشستگی از طرف دولت، حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل پرسپولیس مجبور شد استعفا دهد. وزارت ورزش و جوانان هم خیلی زود ایرج عرب را به‌ عنوان سرپرست پرسپولیس جانشین گرشاسبی کرد. فردی که از حراست وزارت ورزش و جوانان به مدیرعاملی پرسپولیس رسید کار سختی پیش رو نداشت. او مدیریت تیمی را بر عهده گرفت که به‌ تازگی نایب‌قهرمان آسیا شده بود و در لیگ برتر هم به همراه برانکو صدرنشین بود. اما روزهای خوش عرب در پرسپولیس خیلی زود به پایان رسید. سرخ‌های پایتخت دچار مشکل مالی شدند و همین موضوع به اعتصاب بازیکنان ختم شد.

هرچند همه این مشکلات زیر سایه نتایج خوب پرسپولیس در لیگ برتر قرار گرفت. بعد از پایان لیگ و قهرمانی سرخ‌های تهرانی در لیگ برتر و جام حذفی، برانکو از پرسپولیس جدا شد. پروفسور فوتبال به دلیل بدعهدی مدیران پرسپولیس مجبور به ترک این تیم شد تا روزهای سخت عرب شروع شود. هواداران مقابل ساختمان باشگاه تجمع کردند و خواستار استعفای همه اعضای هیات‌مدیره شدند. البته عرب و دوستانش زیر بار استعفا نرفتند و تلاش کردند جانشینی برای برانکو پیدا کنند. در نهایت کالدرون آرژانتینی هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت تا ایرج عرب کمی از زیر فشار منتقدان خارج شود.

یک ماهی بود که خبر استعفای ایرج عرب از مدیرعاملی پرسپولیس به گوش می‌رسید. هر بار رسانه‌ها خبر استعفای مدیرعامل پرسپولیس را مطرح می‌کردند، ایرج عرب خیلی زود آن را تکذیب می‌کرد. رفتن سرنوشت همه مدیران است و ایرج عرب هم از این قاعده مستثنی نبود، اما چرا وزارت ورزش و جوانان چنین مدیری را برای تیمی به بزرگی پرسپولیس انتخاب کرد سوالی است که باید وزیر ورزش به آن پاسخ دهد.

درخشان درباره تغییر و تحول در باشگاه پرسپولیس و استعفای عرب به اعتمادآنلاین گفت: «ایرج عرب تمام تلاش خود را برای باشگاه انجام داده است. امیدوارم فردی که جانشین عرب می‌شود متوجه باشد که مدیریت چه تیم بزرگی را بر عهده می‌گیرد. مدیریت پرسپولیس به‌ اندازه اداره یک وزارتخانه سختی دارد.»

گزینه‌های مدیرعاملی پرسپولیس

علی رغبتی، محمدحسن انصاری‌فرد، سعید آذری، مهدی محمد نبی و حمیدرضا گرشاسبی گزینه‌های جانشینی عرب در پرسپولیس بودند؛ اما احتمال انتخاب انصاری‌فرد و آذری برای مدیرعاملی پرسپولیس از دیگر افراد بالاتر بود. شایعاتی مطرح بود مبنی بر اینکه سعید آذری که به‌ تازگی از مدیرعاملی ذوب‌آهن کنار گذاشته‌ شده مدیرعامل پرسپولیس می‌شود؛ گزینه‌ای جذاب برای هواداران پرسپولیس. آذری در ذوب‌آهن نشان داد یک مدیر کاربلد است و می‌تواند هر تیمی را از بحران خارج کند.

حمید درخشان کاپیتان و مربی پیشین پرسپولیس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره سعید آذری گفت: «سعید آذری در ذوب‌آهن به‌ خوبی کار کرد و نیاز به تعریف ندارد. آذری سال‌هاست که در فوتبال ایران حضور داشته و به‌ خوبی با نحوه مدیریت فوتبال در ایران آشنایی دارد.»

‌انصاری‌فرد، یادآور روزهای خوب دنیزلی

محمدحسن انصاری‌فرد دیگر گزینه جانشینی ایرج عرب در پرسپولیس بود. انصاری‌فرد سابقه مدیرعاملی پرسپولیس را دارد و به‌ خوبی با مشکلات این تیم آشناست. ضمن اینکه انصاری‌فرد پیشکسوت همین باشگاه پرسپولیس است و جایگاه خوبی نزد هواداران دارد.

حمید درخشان درباره احتمال انتخاب انصاری‌فرد به‌ عنوان مدیرعامل پرسپولیس گفت: «انصاری‌فرد از جنس فوتبال و از جنس پرسپولیس است. او سابقه مدیریت پرسپولیس را دارد و می‌تواند در پرسپولیس موفق باشد. امیدوارم هر فردی که مدیر باشگاه پرسپولیس می‌شود فردی فوتبالی باشد و اصول مدیریت را نیز به‌ خوبی بداند. سال‌ها پرسپولیس از این بی‌تدبیری مدیران ضربه خورده است و امیدوارم دیگر این اتفاق تکرار نشود.»

وزارت باید بهترین گزینه را برای سرخابی‌ها انتخاب کند

درخشان درباره تغییر مدیریت در پرسپولیس و نقش وزارت ورزش و جوانان در بهبود شرایط مدیریت در پرسپولیس گفت: «وزارت ورزش باید ابتدا مدیر مناسب را انتخاب کند و بعد از آن هم به آن مدیر اجازه دهد در یک مدت‌ طولانی تمام ایده‌ها و برنامه‌های خودش را در تیم پیاده کند. مدیری که امنیت شغلی ندارد نمی‌تواند به‌ خوبی مدیریت کند.»

هواداران نمی‌توانند مدیر خوبی برای پرسپولیس انتخاب کنند

کاپیتان پرسپولیس طی سال‌های گذشته، در پاسخ به این سوال که بهتر نیست هواداران پرسپولیس مدیرعامل تیم‌شان را خودشان انتخاب کنند، گفت: «این اصلاً اتفاق خوبی نیست. هواداران نظرات مختلفی دارند و همین موضوع باعث می‌شود نتوانند مدیر مناسب را برای پرسپولیس انتخاب کنند. بهتر است وزارت ورزش و جوانان مدیران سرخابی‌ها را انتخاب کند و به آنها کمک کند تا شرایط برای این 2 باشگاه فراهم شود.»

انصاری‌فرد مدیرعامل پرسپولیس شد

پس از استعفای ایرج عرب از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس، اعضای هیات مدیره این باشگاه جلسه‌ای برگزار کردند و در نهایت محمدحسن انصاری‌فرد را به‌ عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب کردند. حالا باید منتظر ماند و دید محمدحسن انصاری‌فرد می‌تواند در پرسپولیس موفق باشد یا خیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها