کد خبر: 334897
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۱:۴۳:۰۰
| |

ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت منابع وزارت ورزش:

بدهی 50 میلیاردی رویت نشده کشتی تخلف است/ پارسال حدود 29 میلیارد به فوتبال دادیم

ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت منابع وزارت ورزش، در واکنش به اظهارات مهدی تاج درباره کمک مالی برای پرداخت قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال توسط این وزارت خانه گفت: فدراسیون فوتبال موظف به رعایت الزامات قانونی وزارت ورزش است.

بدهی 50 میلیاردی رویت نشده کشتی تخلف است/ پارسال حدود 29 میلیارد به فوتبال دادیم
کد خبر: 334897
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۱:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت منابع وزارت ورزش، گفت: یکی از وظایف این حوزه توسعه منابع، تامین اعتبارات، برنامه ریزی در اعتبارات، توزیع و گزارش اعتبارات است و در سال 98 از اعتبارات هزینه ای 341 میلیارد تومان منابع جذب شد که این رقم 82 درصد از کل منابع این بخش بود.


وی ادامه داد: در اعتبارات سرمایه توانستیم 113 میلیارد تومان در قالب اسناد جذب کنیم که رقم 82 درصد منابع را به خود اختصاص می دهد.

معاون وزیر ورزش اضافه کرد: اعتبارات 27 صدم درصد از محل ارزش افزوده 440 میلیارد تومان بود که 80 درصد از اعتبارات توسط این بخش تامین شد.


فرامرزیان در تکمیل این بخش از اظهارات خطاب به خبرنگاران گفت: در ردیف های مختلف نیز 55 میلیارد و یکصد میلیون تومان اعتبار جذب و توزیع شد که 20 درصد اعتبارات به این بخش اختصاص یافت.


وی درباره شرایط اعتبارات سال 97 گفت: در این سال توانستیم متناسب با برنامه‌ها، اعتبارات خوبی در راستای فعالیت های عمرانی و توسعه ورزش به بخش های مختلف تخصیص دهیم.

معاون وزیر ورزش درباره پاداش های مدال آوران سال گذشته توضیح داد: با توجه به افزایش سکه در سال های اخیر توانستیم 82 میلیارد تومان منابع برای توزیع اعتبارات به مدال آوران آسیایی و پاراآسیایی 2018 به ازای هر امتیاز سه میلیون تومان پیش بینی کنیم.


فرامرزیان در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت: بخش های دیگری از فعالیت های این حوزه، توسعه مدیریت و منابع ساماندهی منابع انسانی استانها و مدیریت فضای منابع انسانی فدراسیون ها بود که 68 در صد از پست های حوزه وزارت ورزش در کشور بلا تصدی و 48 درصد نیروها قرار دادی و 33 درصد هم نیروهای طرحی (پروژه ای ) هستند.


وی افزود: شرایط منابع انسانی وزارت ورزش نامطلوب است و تلاش کردیم یک برنامه جدی برای ساماندهی نیروی انسانی این وزارت در نظر بگیریم. از سال 96 که در این معاونت فعالیت خود را آغاز کردیم تلاش شد نیروهای جوان و توانمند را به سایر سازمان ها منتقل نکنیم.

فرامرزیان درباره کاهش اعتبارات امسال و در سال کسب سهمیه المپیک توضیح داد: دولت در ابلاغ خود 25 درصد از اعتبارات خود را کاهش داده و تاکنون چهار مرحله پرداخت داشتیم و در مورد فدراسیون هایی که المپیکی هستند تلاش داریم تا با موانعی روبرو نشوند و فرایند روند کسب سهمیه و اعزام را تسریع کنیم.


وی افزود: در مجموع اعتبارات بودجه ای کاهش یافته است.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به سوالی درباره اظهارات تاج مبنی بر تخصیص نیافتن اعتبارات فدراسیون فوتبال در سال 98 گفت: در سال 97 حدود 28 میلیارد و 700 میلیون تومان به فدراسیون فوتبال پرداخت کردیم. در واقع بیش از 2 برابر به جز پاداش های جام جهانی و جام ملت های قطر پرداخت شده است و از فرودین امسال به خاطر برخی مشکلات به این فدراسیون پرداختی نداشتیم.


وی درباره محدودیت عضویت کارکنان دولت در هیات مدیره های دولت گفت: این منوط به آیین نامه ای است که در سه ماه نخست باید آیین‌نامه تنظیم و برای اجرا ابلاغ می شد که تا امروز ابلاغ نشده است. البته در این زمینه حتی یک ریال به ما پرداختی صورت نمی گیرد و در صورت ابلاغ، بارمالی سنگینی برای شرکت ها به دنبال خواهد داشت.

وی درباره قرداد سرمربی جدید تیم ملی فوتبال گفت: ما از دولت درخواست کمک برای نهادهای عمومی غیر دولتی می کنیم که یک درصدی را می توان به فدراسیون ها پرداخت کرد. یکی از خصوصیات نهادهای غیر دولتی شفاف سازی است. باید الزامات قانونی رعایت شود اینکه ما پرداخت کنیم جزو وظیفه ما نیست و فدراسیون ها جزو نهادهای عمومی غیر دولتی هستند. هر فدارسیونی که نمی تواند مطالبات خود را از مجامع بین المللی دریافت کند به ما اعلام کند تا از طریق سفارت اقدام کنیم.


وی افزود: اینکه فدراسیون فوتبال چه مکانیزمی برای دریافت پول از AFC دارد به ما ربطی ندارد. پرداخت ما به فدراسیون فوتبال مستلزم رعایت الزامات قانونی از سوی آنهاست. تاج باید تقاضای خود را به طور رسمی و مکتوب به ما اعلام کند تا ما به طور رسمی پاسخ دهیم. اینکه در رسانه تقاضا مطرح شود را متوجه نمی شویم.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: وزارت ورزش متولی ساماندهی در بخش حاکمیتی است. قدری وضعیت ما با سایر جاها متفاوت است و ما باید در توافق با فدراسیون از نظر مالی شفاف عمل کنیم.

فرامرزیان درباره اعتراضات کشتی اظهار داشت: اگر فوتبال به عنوان مثال دچار مشکل شود وزارت ورزش به عنوان متولی می تواند کمک کند. ما در توافقی که داشتیم پرداخت ها انجام شده و حدود ریز پرداخت ها مشخص است. سال گذشته در فوتبال اتفاقاتی رخ داد که ما مجبور شدیم تصمیماتی بگیریم و پاداش هم بدهیم. علیرضا دبیر به من نامه زده و مبلغ بدهی 50 میلیاردی رویت نشده را گفته است. واقعیت امر این است در فضای کاری سعی می‌کنیم بر اساس توافق جلو برویم. ما به کشتی پارسال بالغ بر 16 میلیارد پرداخت کردیم در حالی که قرار ما 12 میلیارد بود. ما ملزم نیستیم هر چه فدراسیون ها می خواهند پرداخت کنیم. باید ببینیم چرا بدهی 50 میلیاردی رویت نشده داریم که این یعنی تخلف.

معاون مالی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش در خصوص انسداد حساب های مالی فدراسیونها گفت: مسدود شدن حساب ها به خاطر پر نکردن اظهارنامه مالی در 5 سال متوالی بوده و چون علی الراس شده، حساب های آنها مسدود شده است. جلساتی با سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد داشتیم. نزدیک به 2-3 هفته گذشته تکلیف مشخص شد که طبق دستور وزیر اقتصاد رفع انسداد می شود. ما پارسال اقدامات خودمان را انجام داده ایم اگر مالیات ها بخشیده شود که هیچ، در این صورت در شورای هماهنگی حل می کنیم. ما از سال 96 کنترل کردیم که فدراسیون ها اظهارنامه پر کنند. فدراسیون ها ملزم به باز کردن حساب هستند که پرداختی های ما به آنها شامل مالیات نمی شود.

وی درباره واگذاری سرخابی ها یادآور شد: تلاش برای اصلاح مصوبه و جایگزین کردن واگذاری سرخابی ها انجام می شود. این دو باشگاه علاقه‌مندان زیادی دارند و باید طوری واگذار شوند که بتوانیم به آنها بخش خصوصی بگوئیم نه اینکه بخشی از آن در دست دولت باشد.

فرامرزیان درباره بدهی های پنهان نیز عنوان کرد: 99 درصد منابع فدراسیون ها از طریق دولت تامین می شود. حسابرس ها اطلاعاتی که می گیرند از طریق خزانه داران است. وقتی اتفاقی مثل کشتی رخ می دهد هم خزانه دار و هم حسابرس باید پاسخگو باشند. تا یک نظام متشکل در عملیات مالی فدراسیون ها فعال نباشد قطعا این اتفاقات رخ می دهد.

فرامرزیان در پایان درباره مراسم تجلیل از سایر مدال آوران گفت: بیشترین مدال آوران برای بازیهای آسیایی بوده و جوایز بقیه ورزشکاران که در مسابقات دیگری مدال آورده اند و یا از سال 97 باقی مانده اند را با پاداش مدال آوران سال 98 پرداخت می کنیم.

فرامرزیان در پایان درباره ممنوع الخروجی برخی روسای فدراسیون ها، عنوان کرد: این مساله به خاطر مالیات است. چون پرداخت نشده بعد از بستن حساب فدراسیون ها، حساب رئیس فدراسیون هم بسته می شود به خاطر همین مشکلاتی وجود دارد.

معاون وزیر ورزش درباره گزارش ناقص حسابرس ها در پایان خاطرنشان کرد: مجامع قوانینی دارند مبنی بر اینکه 2 هفته قبل از مجمع مسائل مالی به رویت اعضا برسد. ما تلاش می کنیم دو هفته قبل از مجمع گزارش حسابرس را بگیریم و مطابقت دهیم. گزارش خزانه دار و بازرس را هم بگیریم و انطباق دهیم تا مشکلی ایجاد نشود. 50 درصد فدراسیون ها این مسائل را رعایت کرده اند. ما باید بازرسان را آموزش دهیم تا مشکلی ایجاد نشود. از طرفی حساب بانک مرکزی قابل رویت است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها