کد خبر: 334913
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

رئیس جدید ایران خودرو کیست؟/ مقیمی چه سیاست و برنامه‌ای برای ساماندهی وضع بد صنعت خودرو در دستور کار دارد؟

فرشاد مقیمی، معاون سابق امور صنایع وزارت صنعت، بعد از برکناری هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل قبلی ایران‌خودرو، به‌ عنوان جوان‌ترین مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، منصوب شد.

رئیس جدید ایران خودرو کیست؟/ مقیمی چه سیاست و برنامه‌ای برای ساماندهی وضع بد صنعت خودرو در دستور کار دارد؟
کد خبر: 334913
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس جرجندی - علی ربیعی سخنگوی دولت، چند روز پیش، از برکناری هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران‌خودرو به دستور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد. سخنگوی دولت دلیل این برکناری را افزایش قیمت خودسرانه قیمت خودرو اعلام کرد و جالب‌تر از خبر برکناری، انتشار خبری مبنی بر بازداشت یکه‌زارع در عصر همان روز در دفتر کارش بود.

اولین گزینه‌ای که علی ربیعی به‌عنوان مدیرعاملی ایران‌خودرو اعلام کرد، عباس علی‌آبادی مدیرعامل مپنا بود که علی‌آبادی هم بنا بر دلایلی از پذیرفتن این مسئولیت شانه خالی کرد و در نهایت از بین گزینه‌های مطرح برای تصدی این پست، اعضای هیات‌مدیره ایران خودرو به‌ اتفاق آرا، فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت را به‌ عنوان مدیرعامل ایران‌خودرو انتخاب کردند.

تا پیش‌ از این موسوی، صفری، تهرانی‌نژاد، میرخانی رشتی، غروی، منطقی، نجم‌الدین و یکه‌زارع سکان هدایت بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه را در دست داشتند و فرشاد مقیمی نهمین نفری است که پس از انقلاب به‌ عنوان مدیرعامل ایران‌خودرو مشغول کار شده است. ایران‌خودرو قبل از انقلاب با نام «ایران ناسیونال» و تحت مدیریت برادران خیامی اداره می‌شد.

مقیمی پیش از معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بود. او متولد 1355 است و با 43 سال سن، تحصیل‌کرده رشته کارشناسی مهندسی صنایع و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه علم و صنعت است. رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با عزل هاشم یکه‌زارع و انتصاب یکی از معاونان جوان و اصلی خود به‌ عنوان مدیرعامل ایران‌خودرو، نشان داد گویا عزمی جدی در ساماندهی بازار آشفته خودرو دارد.

از سوابق اجرایی فرشاد مقیمی می‌توان به عضویت در هیات مدیره و معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مدیریت برنامه‌ریزی راهبردی و بودجه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ریاست انجمن بهره‌وری ایران، معاونت سازماندهی و امور پشتیبانی دبیرخانه کمیته پیشبرد بهره‌وری وزارت راه و ترابری، و دبیری ستاد اقتصاد مقاومتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اشاره کرد.

فرشاد مقیمی، چهارم مردادماه سال جاری، در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌ها، در تشریح برنامه وزارت صنعت برای ترخیص خودروهای ناقص کف کارخانه‌های خودروساز، گفته بود: تسهیلات سیستم بانکی محقق نشده و برای تکمیل خودروهای ناقص در حال تامین مالی از محل واگذاری‌ها و منابع شرکت‌ها هستیم.

او همچنین، با بیان اینکه هر هفته حدود چهار پنج هزار دستگاه خودرو از کف پارکینگ خودروسازان خارج می‌شود، عنوان کرده که تعداد خودروهای ناقص تولیدی کارخانه‌های خودروساز در حال رسیدن به عدد صفر است به‌ طوری‌ که روزانه هیچ خودرو ناقصی تولید نشود.

مقیمی مدیرعامل جدید ایران‌خودرو، همچنین در تاریخ 30 تیرماه سال جاری، درباره اظهارنظر رئیس سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر نبود امکان واگذاری سهام خودروسازان به علت وثیقه شدن این سهام، گفت: طبق روال، شرکت‌های دولتی معمولاً دارایی‌های خود را در بانک‌ها به وثیقه می‌گذارند تا بتوانند تسهیلات بگیرند؛ پس قرار گرفتن بخشی از سهام خودروسازان در گرو بانک‌ها کاری غیرعادی نیست.

حال با توجه به دیدگاه و نظرات فرشاد مقیمی، مدیرعامل جوان گروه صنعتی ایران‌خودرو که سکان هدایت یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های خودروسازی خاورمیانه را در دست دارد، باید دید چه سیاست و برنامه‌ای برای ساماندهی وضع بد صنعت خودرو و بازار خودرو در دستور کار او قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها