سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات:

براساس منافع ملی خود عمل کرده و معطل جایی نمی‌مانیم

سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، گفت: رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. ما 17هزار شهید ترور به دست منافقین داریم اما اگر فرهنگ شهادت فراموش شود، شهدا تاثیری برای ما ندارند ولی وقتی فرهنگ شهدا زنده باشد، شهدا در پیمودن مسیرمان راهنمای ما خواهند بود.

براساس منافع ملی خود عمل کرده و معطل جایی نمی‌مانیم
کد خبر: 334919
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۲:۰۴:۳۷

اعتمادآنلاین| مراسم بزرگداشت شهدای شهریور ماه (شهیدان باهنر، رجایی، لاجوردی، دستجردی، عراقی، اندرزگو، قدوسی و مدنی) صبح امروز با حضور محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمدرسول‌الله تهران، لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلغات اسلامی تهران، محمدعلی کی‌نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، محسن رفیقدوست،حجت الاسلام والمسلمین ناصرالدین نوری‌زاده رییس رسیدگی به امور مساجد و حجت الاسلام والمسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات برگزار شد.

سیدمحمود علوی در مراسم گرامیداشت شهدای شهریورماه گفت: امروز عزت و سربلندی ایران اسلامی ریشه در خون شهدا دارد. امروز دنیا با دیده عزت و حرمت به ایران نگاه می‌کنند. قدرت یک کشور با توان دفاعی آن کشور گره خورده است و وقتی کشوری قدرت دفاعی داشته باشد به عنوان قدرت مقتدر شناخته می شود. ایران قدرت نظامی عظیمی دارد و این قدرت موجب بازدارندگی دشمن از تجاوز شده است. اما توان نظامی ایران پایین تر از خیلی کشورهاست اما آن استقلال سیاسی آن کشورها در حد استقلال ایران نیست.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: توان نظامی کشورهای اروپایی از ایران بیشتر است اما اراده و استقلال سیاسی ندارند و بدون هماهنگی با آمریکا نمی توانند تصمیمی بگیرند. آنها خودشان به تنهایی نمی‌توانند تصمیم بگیرند اما ایران براساس منافع ملی، استقلال و آرمان های انقلابی خود از جمله عزت دنیای اسلام عمل کرده و معطل جایی نمی‌ماند و دنیا این را امروز فهمیده است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید یادآور شد: در واقع اراده سیاسی مستقل یک ملت منحصر به توان نظامی نیست بلکه نگاه و روحیه یک ملت در برابر تهدیدها، بسترساز استقلال و اراده سیاسی یک ملت است. در واقع فرهنگ شهادت، ملت را در برابر قلدری دیگران مقاوم می کند. این چنین ملتی دیگران را تسلیم خود می کند. ما برکت مقاومت در برابر کافران را از آموزه‌های اسلام، قرآن و ائمه اطهار داریم. تسلیم در برابر کافر در اسلام جایی ندارد.

علوی ادامه داد: امام حسین در دو کلمه راهبرد خود را اعلام کرد یعنی مرگ آری، تسلیم هرگز. این دو راهبرد یک ملت را در برابر کافران مقاوم می‌کند اما ترس از مرگ، بستر را برای ذلت فراهم می‌کند. اسلام پذیرش ذلت از ترس مرگ را نمی پذیرد. اسلام می‌گوید برای دفاع از استقلال شرافت و امت واحده خود به استقبال شهادت بروید.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در 14خرداد 42امام خمینی تهدید به مرگ شده بود ولی امام راحل فرمود که تهدید به مرگ را می‌پذیرد اما ذلت را نه، تصریح کرد: شهید رجایی و باهنر را تهدید به مرگ کرده بودند اما چون فرهنگ شهادت داشتند از تهدیدها نهراسیدند. در آن مقطع پذیرفتن مسئولیت به معنای رفتن به قتلگاه بود.

علوی در ادامه خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. ما 17هزار شهید ترور به دست منافقین داریم اما اگر فرهنگ شهادت فراموش شود، شهدا تاثیری برای ما ندارند ولی وقتی فرهنگ شهدا زنده باشد، شهدا در پیمودن مسیرمان راهنمای ما خواهند بود.

وی با بیان اینکه لبنان همیشه مورد تجاوز رژیم صهیونیستی بود و هر وقت اراده می‌کرد به سراسر مرزهای آن‌تجاوز می‌کرد، چون این کشور قدرت دفاعی نداشت، افزود: امروز اسرائیل جرات تعدی به لبنان را ندارد. آیا بنیه دفاعی لبنان تفاوت کرده است؟ فرهنگ شهادت لبنان را تغییر داد زیرا از مرگ دیگر نمی‌هراسد و اراده خود را بر دشمن تحمیل می کند.

وزیر اطلاعات در پایان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران تحت هدایت رهبر انقلاب، اراده خود را بر آمریکا و رژیم صهیونیستی تحمیل می‌کند. این ثمره خون شهداست. باید فرهنگ شهدا را حفظ کنیم چون این فرهنگ موجب عزت کشور ماست.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها