کد خبر: 334920
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۲:۰۶:۱۱
| |

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

مجوز تاسیس دهیاری برای روستاهای بالای 30 خانواده صادر شد

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت:مجوز تاسیس دهیاری برای تمامی روستاهای بالای 30 خانواده صادر شده است و 37 هزار و 72 دهیاری در کل کشور داریم.

مجوز تاسیس دهیاری برای روستاهای بالای 30 خانواده صادر شد
کد خبر: 334920
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۲:۰۶:۱۱

اعتمادآنلاین| ‌ سعیدرضا جندقیان، معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‎ها و دهیاری های کشور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره عملکرد این معاونت در یکسال گذشته اظهار داشت: درحال حاضر مجوز تاسیس دهیاری برای تمامی روستاهای بالای 30 خانواده صادر شده است و 37 هزار و 72 دهیاری در کل کشور داریم.

وی ادامه داد: سیستم جمع‌آوری و حمل زباله در 416 روستا ساماندهی شده است، روستاهای تحت پوشش خدمات جمع‌آوری پسماند به 29هزار روستا افزایش یافته است.

جندقیان با اشاره به تجهیز 31 پایگاه‌ آتش‌نشانی روستایی به ماشین‌آلات آتش‌نشانی گفت: تعداد پایگاه‌های آتش‌نشانی به 924 پایگاه روستایی کشور افزایش یافته و نزدیک به 9500 روستا از خدمات ایمنی و آتش‌نشانی تحت پوشش قرارگرفتند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه تعداد بوستان‌های روستایی کشور به 7500 بوستان رسیده است گفت: تعداد ماشین‌آلات واگذار شده به دهیاری ها به 16 هزار و 687 دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی شامل خودروی حمل زباله، بکهولودر، کمپرسی، لودر، مینییلودر، آتش‌نشانی و تراکتور افزایش یافته ست.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای توسعه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و توسعه بوم‌گردی با استفاده از ظرفیت‌های محلی در روستاهای گردشگری کشور در سال 1398 با اعتباری به مبلغ 150 میلیارد ریال انجام شده است.

جندقیان بیان داشت: در سال گذشته 14 هزار و 655 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ‌بر14 هزار میلیارد ریال در روستاهای کشور اجرایی شد شایان ذکر است از سال 1392 تا سال 1396 نزدیک به 45 هزار و 500 پروژه عمرانی توسط دهیاری های کشور به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح از سال 1397 تاکنون 273 نیروی وظیفه برای فعالیت در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی جذب و به کارگیری شدند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها