کد خبر: 334940
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۲:۳۴:۱۷
| |

رئیس مرکز ملی تحقیقات حقوق سلامت وزارت بهداشت:

درباره مالیات پزشکان آدرس غلط دادند

رئیس مرکز ملی تحقیقات حقوق سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه درباره مالیات پزشکان آدرس غلط داده شده است گفت: مالیات گرفتن از هیچ صنفی منوط به داشتن یا نداشتن کارتخوان نیست و پزشکان هم برای پرداخت مالیات اظهارنامه می‌دهند.

درباره مالیات پزشکان آدرس غلط دادند
کد خبر: 334940
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۲:۳۴:۱۷

اعتمادآنلاین| ‌ نجفی‌خواه در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در وزارت بهداشت برگزار شد، درباره بحث مالیات پزشکان و لزوم اخذ کارتخوان گفت: پزشکان برای پرداخت مالیات اظهارنامه می‌دهند و اگر سازمان امور مالیاتی اظهارنامه‌ای را قبول نداشته باشد خودش رأسا برای تعیین مالیات اقدام می‌کند.

وی با اشاره به موضوع مالیات بر سیگار گفت: مالیات بر سیگار دو قسمت دارد یکی اخذ عوارض بر خرده‌فروشی و یکی اخذ عوارض بر تولید سیگار. در حال حاضر قانون بودجه به گونه‌ایست که فقط مالیات از تولیدکننده گرفته می‌شود و عوارض بر خرده‌فروشی اخذ نمی‌شود.

رئیس مرکز ملی تحقیقات حقوق سلامت وزارت بهداشت این را هم گفت که طبق برنامه ششم عوارض بر کالاها و خدمات آسیب‌رسان باید وضع شود اما می‌بینیم که این عوارض فقط بر روی چند قلم کالا مانند چیپس، پفک و سیگار گرفته می‌شود. در حالی که مصادیق کالاها و خدمات آسیب‌رسان بسیار زیاد هستند که باید از آن‌ها عوارض گرفته شود و در این صورت در حوزه سلامت منابع پایدار ایجاد می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر مالیات بر تولید سیگار 10 درصد است،‌ اما برای همین هم سقف اعتباری وجود دارد و اعلام کردند که 2000 میلیارد تومان از این محل قابل وصول است و سقف وصولی دارد.

نجفی‌خواه همچنین به کمیته تعیین مصادیق کالاهای آسیب رسان و اخذ عوارض بر آن‌ها اشاره کرد که وزارت بهداشت هم یک پای آن است و در این باره گفت: این کمیته عملا تشکیل نمی‌شود چرا که وزارتخانه‌هایی مانند وزارت صمت نیز عضو آن هستند و دغدغه‌های خاص خودشان را دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها