کد خبر: 334943
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۲:۴۳:۰۹
| |

طیبه سیاوشی، عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس:

وضعیت محیط زیست در سراشیبی است

طیبه سیاوشی، عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس، گفت: وضعیت محیط زیست و منابع طبیعی در سراشیبی است و این سیاه‌نمایی نیست، خطری است که مرتب از طرف کارشناسان هشدار داده می‌شود.

وضعیت محیط زیست در سراشیبی است
کد خبر: 334943
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۲:۴۳:۰۹

اعتمادآنلاین| طیبه سیاوشی، عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در نطق میان دستور خود ضمن عرض تبریک هفته دولت و تقدیر و تشکر از دستگاه دیپلماسی گفت: دستگاه دیپلماسی علیرغم تحریم‌های آمریکا، ملاقات‌ها و دیدارهای موثر و فشرده‌ای طی روزهای گذشته داشته است. این امر حاکی از آن است که نفوذ کلام، توان چانه‌زنی و حضور ایرن در عرصه دیپلماسی قدرتمند است. بدیهی است که مذاکرات بر مبنای منافع ملی و با تأیید مقامات عالیه نظام انجام شده است؛ بنابراین دوستان در داخل کشور هنگام اظهار نظر به موارد فوق توجه کنند؛ چرا که جهت حفظ انسجام ملی و انعکاس آن در صحنه بین‌المللی ضروری است.

نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر در مجلس با اشاره به وضعیت محیط زیستی ایران گفت:‌ منابع طبیعی وضعیت نگران‌کننده‌ای را پشت سر می‌گذارند و علیرغم وجود قوانین مصوب برنامه‌های توسعه باید بگویم که نه تنها قوانین به درستی انجام نمی‌شوند بلکه در بسیاری از موارد دور زده می‌شوند. ارزیابی و کنترل در بسیاری از موارد به دست صاحبان قدرت و ثروت است و باعث شده است که با هزینه از منابع طبیعی به بهانه ایجاد اشتغال اهداف سودجویانه اقتصادی محقق شود. فسادهای این چنینی در برابر فسادهای فعلی رنگ می‌بازد. آیا در مورد محیط زیست، جنگل‌ها و مراتع قانون کم داریم؟ یا این قوانین نیازمند اصلاح است؟

سیاوشی با اشاره به رتبه ایران در حفظ محیط زیست و فرسایش خاک تأکید کرد: در بحث تغییرات اقلیمی و گرم شدن زمین اغلب کشورها برنامه‌های مدون دارند و در جهت کاهش این اثرات حرکت می‌کنند. ما همچنان در جهت اقدامات کوتاه مدت و ناکارآمد حرکت می‌کنیم. بی‌مهری به محیط زیست فقط در بین مردم و دولت نیست بلکه در قوانین مصوب شده دوره‌های قبل به طور جدی مشهود است.

وی با اشاره به موادی از قوانین معادن که در سال‌های 90 و 92 مصوب شده است اظهار کرد: حاصل این قوانین کوه‌های نیمه خورده، رودخانه‌های بسترازکف داده، جنگل‌هایی که این بار میزبان ناخوانده معادن شده‌اند، هستند. کافی است سری به جاده هرات، جنگل‌های مازندران و گیلان یا قامت بلند دماوند بزنید و پای درد مردم بنشینید.

این عضو مجمع نمایندگان شهر تهران وضعیت محیط زیست و منابع طبیعی را در سراشیبی دانست و گفت:‌ این صحبت‌ها سیاه‌نمایی نیست خطری است که مرتب از طرف کارشناسان هشدار داده می‌شود و باید برای آن‌ها اقدامات اساسی انجام شود. مجلس باید در این زمینه پیش قدم باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: کشور به دلیل مسائل و مشکلاتی که غالبا ریشه خارجی دارند، احاطه شده ولی این نکته قابل تذکر است که بسیاری از مشکلات کشور به علت ضعف در سیاست داخلی و نظام اداری پیچیده است؛ لذا ضمن ایجاد شادی و امید در میان مردم باید شاهد تغییر در رویه مدیران باشیم تا سبب افزایش اعتماد و نشاط در مردم شویم.

این عضو فراکسیون زنان مجلس در پایان خطاب به رئیس جمهور گفت: هر چند دولت توجهی به مطالبات فراکسیون زنان مجلس در مورد گزینه‌های انتخابی برای وزارت آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری نداشت حداقل در معاونت و مدیرکل استان‌ها بتواند از توانمندی‌های زنان کشور استفاده کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها