کد خبر: 334957
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۲:۵۸:۰۸
| |

احمد انارکی محمدی، نماینده مردم رفسنجان در مجلس مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در شهرستان‌ها

احمد انارکی محمدی، نماینده مردم رفسنجان در مجلس، با اشاره به آمار حضور مهاجران افغان در رفسنجان خواستار ساماندهی و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در این منطقه و اختصاص بودجه به این امر ضروری شد.

ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در شهرستان‌ها
کد خبر: 334957
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۲:۵۸:۰۸

اعتمادآنلاین| احمد انارکی محمدی، نماینده مردم رفسنجان در مجلس، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن عرض تبریک هفته دولت گفت: سال‌های سال است که هم مجلس و هم دولت صحبت‌های فراوانی برای فرهنگیان می‌کند. همه خود را حامی این عزیزان می‌دانند. این در حالی است که در عمل سفره معیشت فرهنگیان خالی‌تر از گذشته است. طرح رتبه بندی معلمان پس از وعده وعید تنها با 2000 میلیارد بودجه عملیاتی خواهد شد. جالب اینجاست که مطالبات این عزیزان به مرز 20 هزار میلیارد رسیده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نسبت وام‌های بانکی و قشر فرهنگیان گفت: بعضی از معلمان به خاطر عدم پرداخت مطالبات وام گرفتند و اکنون سود 18 درصد و جریمه می‌پردازند. اگر آن‌ها پس از سال‌ها موفق به دریافت معوقات خود بشوند، تنها طلب چند سال گذشته را خواهند گرفت و هیچ سود یا کاهش ارزش پول شامل آن‌ها نمی‌شود.

انارکی عصر حاضر را عصر دارایی‌های علمی و منابع انسانی دانست و تأکید کرد: این منابع باید در محیطی به نام مدرسه و با تلاش معلمان رشد یافته و شکوفا شود. وقتی معلمان شرایط معیشتی خوبی ندارند، چطور می‌توان انتظار داشت که زیرساخت‌های مستحکم ساخته شود؟ معیشت فرهنگیان نیازمند تحرکات اساسی بوده و باید جزء اولویت اول برنامه‌های پیشنهادی وزیر جدید آموزش و پرورش باشد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس خطاب به رحمانی فضلی در مورد آمار حضور مهاجران افغان در رفسنجان تذکر داد: این تعداد با اسکان نامناسب، فشار مضاعفی در زمینه اشتغال به شهرستان ما وارد می‌کنند. بی‌تردید ساماندهی و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در این منطقه و اختصاص بودجه به این امر ضروری است. این در حالی است که بودجه و امکانات مناسب و اشتغال برای شهروندان رفسنجانی وجود ندارد.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: قرار بود در سال گذشته برای باغ‌های پسته رفسنجان که 90 هزار هکتار است تسهیلات اصلاح باغ پرداخت شود تا به امروز بسیاری از پرونده‌ها تشکیل ولی عملیاتی نشده است. این تولیدکنندگان ارز حاصل از صادرات زیادی به کشور وارد می‌کنند، دستور دهید تسهیلات اصلاح باغات پرداخت شود.

نماینده مردم رفسنجان در پایان با اشاره به مشکلات آب این منطقه خطاب به وزیر نیرو گفت: ماده 27 و 28 قانون حفظ آب زیرزمینی باعث شده است که در مناطق سرسبز با درخت‌های تنومند با بی‌آبی طرف باشیم و در مناطقی که نیاز چندانی ندارد آب به هدر برود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها