کد خبر: 334991
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۴:۱۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از سوابق ورزشی مدیرعامل جدید پرسپولیس؛

محمدحسن انصاری‌فرد کیست؟

ایرج عرب بعد از 9 ماه مدیریت در باشگاه پرسپولیس صبح امروز از مدیریت این باشگاه استعفا داد تا محمدحسن انصاری‌فرد جایش را در باشگاه پرسپولیس بگیرد.

محمدحسن انصاری‌فرد کیست؟
کد خبر: 334991
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ایرج عرب بعد از 9 ماه مدیریت در باشگاه پرسپولیس صبح امروز از مدیریت این باشگاه استعفا داد تا محمدحسن انصاری‌فرد جایش را در باشگاه پرسپولیس بگیرد. محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل جدید پرسپولیس، در واکنش به بازگشت دوباره‌اش به پرسپولیس گفت: «از چند روز پیش مذاکراتی را با جناب سلطانی‌فر، وزیر ورزش و همچنین جناب داورزنی داشتیم که درنهایت امروز در جلسه هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس به من تکلیف شد که بار دیگر افتخار خدمت به پرسپولیس و هواداران این تیم را داشته باشم.»

محمدحسن انصاری‌فرد کیست؟

محمدحسن انصاری‌فرد در سال 1341 در تهران به دنیا آمد. او فوتبالش را از تیم همای تهران آغاز کرد و بعد از هما راهی شاهین و کشاورز تهران شد. او در سال 65 به پرسپولیس پیوست و در همین باشگاه هم به فوتبالش پایان داد.

مهم‌ترین اتفاق فوتبالی انصاری‌فرد شاید زدن گل قهرمانی پرسپولیس در رقابت‌های جام در جام باشگاه‌های آسیا برابر المحرق بحرین باشد. انصاری‌فرد 14 بازی ملی هم در کارنامه دارد و توانسته 3 گل برای تیم ملی به ثمر برساند. او بعد از خداحافظی از فوتبال وارد دنیای مربیگری شد اما به‌جای هدایت تیم‌های فوتبال در مستطیل سبز، هدایت تیم ملی فوتسال ایران را به عهده گرفت. انصاری‌فرد از سال 2002 تا سال 2004 مربی تیم ملی فوتسال ایران بود. بعد از جدایی از فوتسال او دوباره به فوتبال برگشت و مدیرعامل پرسپولیس شد. انصاری‌فرد پس از 17 ماه مدیریت در باشگاه پرسپولیس، از این سمت استعفا کرد، اما با استعفای او موافقت نشد. بعد از استعفای انصاری‌فرد برخی از نمایندگان مجلس در تأیید مدیریت او به جمع‌آوری امضا پرداختند تا از جدایی او از پرسپولیس جلوگیری کنند. هرچند در نهایت انصاری‌فرد بعد از یک دوره مدیرعاملی در پرسپولیس مجبور به کناره گیری از این سمت شد.

عملکرد انصاری‌فرد در پرسپولیس

انصاری‌فرد عملکردش در پرسپولیس را مفید ارزیابی کرده بود. او دلایل موفق بودن حضورش در پرسپولیس را چنین عنوان می‌کند:

1- دعوت از تیم فوتبال باشگاه بایرن‌مونیخ آلمان و حضور این تیم با تمامی بازیکنان اصلی‌اش در تهران و انجام بازی دوستانه با پرسپولیس

2- آوردن علیرضا واحدی نیکبخت به پرسپولیس

3- آوردن حسین کعبی به پرسپولیس

4- آوردن مصطفی دنیزلی به پرسپولیس

5- جذب اسپانسرهای قوی مالی

6- کاهش بدهی باشگاه پرسپولیس در دوران مدیریتش

بازی دوستانه با بایرن‌مونیخ

بعد از تصمیم احمدرضا عابدزاده برای خداحافظی از فوتبال انصاری‌فرد تلاش کرد تا یک بازی دوستانه برای خداحافظی اسطوره فوتبال ایران برگزار کند. انصاری‌فرد برای خداحافظی عقاب آسیا دیدار دوستانه‌ای میان پرسپولیس و بایرن‌مونیخ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار کرد که یکی از به‌یادماندنی‌ترین بازی‌های دوستانه در تاریخ فوتبال ایران بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

حضور دوباره در فوتسال

بعد از بروز حواشی زیاد در کمیته فنی فوتسال و سازمان لیگ فوتسال، مهدی تاج انصاری‌فرد را به کمیته فنی فوتسال اضافه کرد. البته در دوران حضور انصاری‌فرد در کمیته فنی فوتسال و سازمان لیگ فوتسال، تیم‌های ملی پایه و باشگاه‌های فوتسال نتوانستند نتایج خوبی در آسیا کسب کنند. انصاری فرد بعد از اضافه شدن محمدرضا ساکت مرد چندشغله فوتبال ایران از سمتش در کمیته فنی فوتسال استعفا کرد.

حضور دوباره در پرسپولیس

بعد از ضعف مدیریت در باشگاه پرسپولیس خبرهایی مبنی بر تغییر مدیریت در این باشگاه به گوش رسید. هرچند نام‌های زیادی برای جانشینی عرب مطرح‌شده بود اما محمدحسن انصاری‌فرد از مقبولیت بیشتری نزد هواداران پرسپولیس برخوردار بود. با اعلام استعفای ایرج عرب از مدیرعاملی پرسپولیس توسط وزیر ورزش گمانه‌زنی‌ها برای جانشین او بالا گرفت. درست چند ساعت بعد از اعلام استعفای عرب هیات مدیره پرسپولیس محمدحسن انصاری‌فرد را به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب کرد تا قهرمان فوتبال ایران بدون حاشیه به کارش در لیگ نوزدهم ادامه دهد.

نگاهی اجمالی به سوابق انصاری‌فرد در ورزش ایران

  • بازی در تیم‌های هما، شاهین، کشاورز و پرسپولیس
  • 14 بازی در تیم ملی فوتبال ایران و 3 گل زده
  • زننده گل قهرمانی پرسپولیس در جام در جام آسیا
  • مربیگری در تیم ملی فوتسال ایران در فاصله سال‌های 2002 تا 2004
  • مدیریت باشگاه پرسپولیس
  • برگزارکننده دیدار دوستانه پرسپولیس-بایرن‌مونیخ
  • عضویت در کمیته فنی فوتسال ایران
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها