در یک آلبوم موسیقی به جواد معروفی ادای احترام می‌شود

آلبوم «با یادش» ادای احترام پویان آزاده نوازنده و استاد دانشگاه به جواد معروفی نوازنده بزرگ پیانو است و در آن بهترین قطعات معروفی گرد‌آوری شده‌ است.

در یک آلبوم موسیقی به جواد معروفی ادای احترام می‌شود
کد خبر: 335020
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آلبوم «با یادش» به مناسبت گذشت ربع قرن از وفات استاد معروفی و به‌عنوان یکی از آثار موسسه فرهنگی هنری ماهور با مشارکت بنیاد رودکی وارد بازار نشر شده است.

آلبوم «با یادش» ادای احترام پویان آزاده نوازنده و پژوهشگر به جواد معروفی نوازنده بزرگ پیانو است. در این آلبوم بهترین قطعات معروفی گرد‌آوری شده‌اند.

این آلبوم ششم شهریور به همت بنیاد رودکی و با مشارکت گالری پیانو نوا در تالار رودکی رونمایی می‌شود.

آزاده دکترای موسیقی از آلمان دارد و در جشنواره‌های مختلف شرکت و به کسب مقام‌های متعددی نائل شده است. او از کودکی به فراگیری موسیقی و نواختن پیانو پرداخت و از محضر اساتید برجسته از جمله معروفى، مصطفی کمال پورتراب و ... بهره برد.

تحصیلات آکادمیک او در سال 1376 با ورود به دانشگاه هنر تهران در رشته پیانو کلاسیک اروپایی و تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آغاز شد. آزاده در سال 1386 با دریافت بورس کامل تحصیلی در دانشگاه مارتین لوتر در آلمان مشغول به تحصیل شد و نهایتاً درجه دکتری موسیقی در رشته آموزش موسیقی (پیانو) را با درجه ممتاز دریافت کرد.

او مرکز آموزشی تخصصی پیانو تأسیس کرد که به شکل تخصصی به آموزش ساز پیانو به کودکان و بزرگسالان می‌پردازد.

در راستای حفظ، شناسایی و معرفی مکتب پیانو ایرانی، «شیوه پیانونوازی کلاسیک ایرانی»، «شیوه نواختن پیانوی ایرانی به سبک استاد مرتضی محجوبی» و نواختن پیانو ایرانی، شیوه استاد جواد معروفی» پس از تحقیق، تکمیل و معرفی توسط آزاده در فهرست میراث فرهنگی در خطر ناملموس کشور ثبت شد.

آزاده از سال 94 در دانشگاه هنر تهران به‌عنوان نخستین عضو هیئت علمی دکترای پیانو مشغول به فعالیت است و با راهنمایی او پایان‌نامه‌های (کارشناسی ارشد و دکترای) بسیاری در مورد پیانو کلاسیک ایرانی و شیوه پیانونوازی جواد معروفی در ایران و آلمان انجام شده و برخی نیز در حال انجام است.

منبع: هنرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها