امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس خبر داد؛

اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کشور/ مرگ سران مفاسد اقتصادی فرا رسیده است

امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کشور خبر داد و گفت: طی روزهای آینده این طرح با اعتباری افزون بر 5 هزار میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته و اجرا می‌شود.

اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کشور/ مرگ سران مفاسد اقتصادی فرا رسیده است
کد خبر: 335035
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۴:۳۲:۵۴

اعتمادآنلاین| امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در آئین تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری استان همدان، گفت: نظام باید به بازنشسته‌ها توجه ویژه‌ای داشته و یک بازنشسته بعد از 30 سال کار باید آرامش داشته باشد.

وی تصریح کرد: یک بازنشسته نباید دغدغه‌ای برای تورم و نوسان قیمت‌ها داشته باشد ضمن اینکه دولت باید در برابر قیمت‌گذاری‌های اخیر که کاملاً سلیقه ای شده، ایستادگی کرده و یکسان‌سازی کند.

خجسته در ادامه عنوان کرد: بازنشستگان پس از دوران کاری خود باید به دنبال آرامش و آسایش بوده نه اینکه پس از دوران سخت‌ کاری وارد کوهی از مصائب و سختی‌ها شوند و تلاش مجلس نیز در همین زمینه است.

وی با بیان اینکه با وجود فشارهای سنگین موجود در مجلس 5 هزار میلیارد تومان اعتبار در قانون بودجه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعطا شد، گفت: طرح مذکور از چند روز آینده با فشاری که مجلس روی دولت آورده است، شروع خواهد شد.

خجسته گفت: 6 هزار و 500 میلیارد تومان برای پاداش بین خدمت پیگیری شده که با پیگیری مجلس طبق بند ب ماده 12 شامل حال بازنشستگان نیز خواهد شد که امیدواریم این حس به بازنشستگان نیز چشانده شود.

خجسته کنترل آسایش و آرامش مردم در بازار را وظیفه اصلی وزرا دانست و گفت: وزیری که توان تأمین معیشت مردم را ندارد، باید استعفا دهد و یافتن چنین وزرایی به عهده نمایندگان مجلس است چرا که نمایندگان به‌عنوان زبان مردم نباید دهان خود را بسته و اگر سکوت کنند، قطعاً مشکلی دارند.

وی افزود: در روزهای گذشته با پیگیری کار خودروسازان و شکایت‌های صورت گرفته در ماه‌های گذشته توانستیم بسیاری از فسادهای انجام‌ شده را نمایان کنیم و صدای ملت را به گوش مقامات قضایی برسانیم.

وی همچنین ادامه داد: زمانی که با فسادها مقابله و فسادهای اقتصادی نمایان شود، امیدی در دل مردم ایجاد شده و با قوت بیشتری در برابر تحریم‌ها و فشارها ایستادگی می‌کنند که در همین راستا هفته گذشته 3 وزیر برای پاسخگویی به فسادها به مجلس احضار شدند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید به‌عنوان نماینده شما قاطعانه در برابر مفاسد ایستادگی کنیم و حق مردم به آنها بازگردانده شود چرا که مردم در برابر گرسنگی سکوت می‌کنند اما ظلم و فساد را نمی‌پذیرند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: امروز به امید خدا مرگ سران مفاسد اقتصادی فرارسیده که در همین راستا تاکنون 31 درصد مفاسد اقتصادی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک دی مشخص‌شده و به سران سه قوه برای اعمال قانون سپرده‌ شده که قوه قضائیه با جدیت در حال پیگیری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها