مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی کودک بدون حامی ندارد

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کودک بدون حامی در استان وجود ندارد، گفت: در سال جاری نزدیک به 6 هزار حامی سرپرستی کودکان را در این خطه بر عهده گرفتند.

آذربایجان‌شرقی کودک بدون حامی ندارد
کد خبر: 335040
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۴:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد کلامی گفت: متوسط پرداختی از سوی حامیان به کودکان بی‌سرپرست در قالب طرح «محسنین» 320 هزار تومان است.

او با اشاره به اینکه در جشن عاطفه‌های سال گذشته 6 میلیارد و 900 میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع آوری شد، ادامه داد: جشن عاطفه‌ها در سال جاری هفتم و هشتم شهریور ماه و بعد از شروع سال تحصیلی نیز در 10 مهر ماه برگزار می‌شود که با توجه به میزان رشد صدقات پیش بینی می شود میزان کمک های مردمی در جشن عاطفه های امسال افزایش یابد.

کلامی اضافه کرد: 14 هزار و 500 دانش‌آموز و 2 هزار دانشجو در آذربایجان شرقی تحت پوشش کمیته امداد هستند.

او با بیان اینکه تلاش می کنیم هیچ کودکی به خاطر فقر از تحصیل باز نماند، گفت: سال گذشته با تشکیل مرکز نیکوکاری بازار متشکل از خود بازاریان، بن های خرید کفش تهیه شد تا دانش‌آموزان با مراجعه به این مغازه‌ها با انتخاب خود کفش بخرند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری برای نشاط، امنیت جامعه است، افزود: تهیه بسته تحصیلی و واریز هزینه‌های اولیه ثبت‌نام از جمله کارهایی است که کمیته امداد برای شروع سال تحصیلی جدید انجام داده است.

او خاطرنشان کرد: با همکاری یک موسسه با نصف قیمت لوازم التحریر برای تمامی کودکان تحت پوشش این سازمان در تبریز تهیه شده و هیچ کودکی بدون لوازم‌التحریر نیست.

کلامی با بیان اینکه 76 هزار خانواده در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، افزود: 21 هزار خانواده به تعداد کمیته امداد اضافه شده، ولی به علت مشکلات اقتصادی 30 درصد اعتبارات کمیته امداد کاهش یافته است، از این‌رو توجه و کمک‌های مردمی بسیار موثر خواهد بود.

او اضافه کرد: کمک‌های نقدی در جشن قربان امسال 110 درصد و کمک های غیر نقدی مردمی 140 درصد افزایش داشت.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی در همه سرفصل‌ها 35 درصد رشد مشارکت در استان داریم و طبق آمار پنج ماهه سال‌جاری 45 درصد رشد در صدقات داشتیم.

او افزود: سال گذشته 14 میلیارد و 200 میلیون تومان میزان صدقات بود که با این رقم، رتبه اول را کسب کردیم؛ همچنین در 5 ماهه سال‌جاری 6 میلیارد تومان را رد کرده‌ایم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها