کد خبر: 335047
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

نعمت‌ احمدی، حقوقدان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

پیشنهاد احمد توکلی به‌ لاریجانی غیرقانونی است/ آیین‌نامه داخلی مجلس به تغییرات نیاز دارد

نعمت‌ احمدی، حقوق‌دان، گفت: اگر برای یکی از نمایندگان احیاناً به اتهام فساد مالی یا فساد اخلاقی یا... کیفرخواست صادر شود، قانون فعلی درباره اینکه وضعیت نمایندگی‌اش چطور خواهد شد، سکوت کرده است.

پیشنهاد احمد توکلی به‌ لاریجانی غیرقانونی است/ آیین‌نامه داخلی مجلس به تغییرات نیاز دارد
کد خبر: 335047
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد توکلی، رئیس هیات‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت، در نامه‌ای از رئیس مجلس خواسته با اصلاح فوری آیین‌نامه داخلی مجلس‌ شورای‌ اسلامی، متهمان به فساد و خیانت را تا زمان محکومیت یا برائت، از ورود به خانه ملت منع کند.

نعمت‌ احمدی، حقوقدان، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره اینکه «رئیس‌ مجلس می‌تواند از حضور نماینده‌هایی که تکلیف پرونده قضایی‌شان نامعلوم است جلوگیری کند یا نه» بیان کرد: در قانون آمده است نمایندگانی که به‌ هر دلیلی در دستگاه‌ قضایی پرونده مفتوح دارند می‌توانند در صحن مجلس حاضر باشند. حالا اگر قرار بر جلوگیری از فعالیت‌هایشان به‌ عنوان نماینده مجلس باشد، لازم است آیین‌نامه داخلی تغییر کند که هر تغییری در آیین‌نامه داخلی به 2سوم رای نمایندگان نیاز دارد. با این توضیح که تغییرات آیین‌نامه نیازی به تایید شورای‌ نگهبان ندارد.

این حقوقدان همچنین ادامه داد: اگر برای یکی از نمایندگان احیاناً به اتهام فساد مالی یا فساد اخلاقی یا... کیفرخواست صادر شود، قانون فعلی درباره اینکه وضعیت نمایندگی‌اش چطور خواهد شد سکوت کرده است. به‌ همین دلیل در شرایط فعلی آقایان احمد عزیزی و فریدون‌ احمدی مشکل یا مانعی برای ادامه حضور در صحن بهارستان ندارند.

نعمت‌ احمدی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تغییر آیین‌نامه داخلی این ابهام و ابهام‌های دیگر را برطرف کنند تا این‌طور نباشد که احمد توکلی‌ نامی شخصاً به رئیس‌ مجلس نامه بنویسد و درخواست ممانعت از ورود 2 تن از نماینده‌ها در صحن را بدهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها