کد خبر: 335125
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

ابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد در مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دولت تا حدی توانسته رشد تورمی را کنترل کند/ وعده‌های انتخاباتی دولت به مردم مانعی در مقابل خود دولت است/ دولت آمادگی لازم را برای شرایط بعد از برجام نداشت

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط تحریمی و انواع فشارهای بین‌المللی دولت پس از تحمل شرایط سخت توانسته است آرامش نسبی را به جامعه برگرداند و جلوی رشد تورمی را بگیرد و تا حد زیادی خودش را پیدا کند.

دولت تا حدی توانسته رشد تورمی را کنترل کند/ وعده‌های انتخاباتی دولت به مردم مانعی در مقابل خود دولت است/ دولت آمادگی لازم را برای شرایط بعد از برجام نداشت
کد خبر: 335125
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجتبی حسینی - ابوالفضل موسوی بیوکی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، به هفته دولت اشاره کرد و ضمن تشکر از تلاش دولتمردان، گرچه عملکرد آنها را مثبت دانست، گفت دولت آمادگی لازم را برای شرایط بعد از برجام نداشت و پیش‌بینی‌های لازم را در این رابطه انجام نداده بود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به خاطر بدعهدی آمریکا و خروج او از برجام و اینکه پای تعهدات و مذاکراتش نایستاد، دولت با مشکلات مختلفی مواجه شد و نتوانست مشکلات پیش‌آمده را در یک مقطع زمانی حل کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حجم بالای وعده‌های انتخاباتی دولت به مردم را مانعی بر سر راه دولت در شرایط تحریمی و اقتصادی دانست: دولت زمان انتخابات وعده‌های زیادی به مردم داده بود با این مضمون که مشکلات موجود را حل می‌کند، اما نتوانست در ابتدا خودش را با شرایط پیش‌آمده تطبیق دهد، به همین دلیل با مشکلات بیشتری مواجه شد.

موسوی ادامه داد: البته زمانی که آمریکا هنوز از برجام خارج نشده بود هم دولت نتوانست از فرصت پیش‌آمده بهره لازم را ببرد، اما به مرور زمان در نوسانات ارزی و اقتصادی کشور، دولت رفته‌رفته تغییراتی در بین مسئولان اقتصادی و نظام بانکی ایجاد کرد و تصمیماتی گرفت که در مرحله اول نبض به‌هم‌ریخته اقتصاد کشور- یعنی همان دلار- را کنترل کرد. این اقدام تا حد زیادی توانست وضعیت نابسامان اقتصاد کشور را سروسامان دهد.

این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: در مرحله‌ای که ثبات نسبی در کنترل وضعیت بازار ارز و طلا و... برقرار شد، دولت به این خودباوری رسید که در شرایط تحریمی هم می‌توان، بدون اتکای صرف به نفت و بدون رابطه با آمریکا، ادامه داد و فشارهای مختلف اقتصادی و بین‌المللی نمی‌تواند ما را برخلاف میل قلبی‌مان مجبور به مذاکره با آمریکا کند.

موسوی بیوکی ادامه داد: بنابراین در رابطه با اقدامات اقتصادی به این باور رسیدیم که در مقابل تحریم‌ها می‌توانیم روی پای خود بایستیم. در هفته دولت، رویکرد دولت رفته‌رفته به سمتی می‌رود که ما می‌توانیم کشور را بدون کلیشه‌های موجود و در شرایط تحریمی و فشار اقتصادی اداره کنیم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط تحریمی و انواع فشارهای بین‌المللی، دولت بالاخره توانسته است آرامش نسبی را در جامعه برقرار سازد و جلوی نوسانات ارزی و هجوم به بازار ارز را بگیرد و رشد تورم را کنترل کند و تا حد زیادی خودش را پیدا کند.

این نماینده اصلاح‌طلب دور دهم مجلس شورای اسلامی صحبت‌های خود را این‌طور به پایان رساند: امیدواریم دولت در آینده نزدیک بتواند خودش را پیدا کند و از بی‌اعتمادی مردم نسبت به دولت بکاهد. هرچند در این مدت اخیر به نظر می‌رسد دولت توانسته است بارقه‌های امید را در دل مردم شعله‌ور کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها