واعظی:

ارزیابی کارنامه دولت دستخوش مسایل رقابتی می‌شود/ اگر برجام از توفیقات این دولت نبود، مخالفتی با آن نمی‌شد

رئیس دفتر رئیس جمهور با تأکید بر اینکه یکی از اهداف دولت رسیدگی به وضعیت معیشتی طبقه متوسط و ضعیف جامعه است، اظهار داشت: معتقدیم که دولت باید تمام توان خود را برای رسیدگی به طبقات ضعیف جامعه بکار بگیرد و بتوانیم با ایجاد شرایط مناسب 2 سال باقیمانده را نیز به بهترین شکل در خدمت مردم باشیم.

ارزیابی کارنامه دولت دستخوش مسایل رقابتی می‌شود/ اگر برجام از توفیقات این دولت نبود، مخالفتی با آن نمی‌شد
کد خبر: 335137
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۸:۱۱:۰۴

اعتمادآنلاین| محمود واعظی در جلسه «هم‌اندیشی با علما و روحانیت» با تأکید بر اینکه دفتر رئیس جمهور به دنبال ایجاد تعامل نزدیک با همه دلسوزان نظام فارغ از هر تفکر و تعلق و هر جناحی است، گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد کلیت نظام و پیگیری آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی و اسلامی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در سال 92 با توجه به وضعیتی که در جامعه از لحاظ ارزش‌های اخلاقی و اقتصادی ایجاد شده بود و همچنین بخاطر تضعیف روابط کشورمان با جهان، هدف‌گذاری کردیم که به صورت کلان این 3 بخش را مورد توجه جدی قرا دهیم.

واعظی با تأکید بر اینکه انقلاب ما برای احیاء ارزش‌های اسلامی بوده است، اظهار داشت: در این مدت تلاش زیادی شده تا آنچه به عنوان ارزش‌های اسلامی و انقلابی مطرح است در رفتار و گفتار دولتمردان احیاء شود و نسبت به گذشته شاهد بهبود وضعیت در این زمینه باشیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با ابراز تأسف از اینکه «گویا کشورمان برخلاف کشورهای دیگر همیشه در وضعیت انتخابات قرار دارد»، گفت: در ایام انتخابات نامزدها با یکدیگر رقابت می‌کنند و متأسفانه پس از پایان انتخابات فضای رقابت‌های انتخاباتی تا 4 سال بعد نیز همچنین ادامه می‌یابد و بی‌تردید در چنین وضعیتی برنامه‌ریزی‌های دولت و ارزیابی نسبت به آن دستخوش مسایل رقابتی می‌شود.

واعظی خاطر نشان کرد: تلاش برای احیاء فرهنگ اصیل و اسلامی جامعه و پررنگ‌کردن آن، تلاش برای رفاه مردم و همچنین پیگیری روند توسعه کشور از مهمترین اهدافی است که دولت از سال 92 آن را با جدیت پیگیری می‌کند و معتقدیم که این سه موضوع در کنار هم باعث می‌شود که یک دولت موفق جلوه کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در دولت یازدهم با همه محدودیت‌ها و مشکلاتی که با آن مواجه بودیم، تلاش شد تا در مسیر رفاه مردم و توسعه کشور گام برداریم و به واسطه اقدامات انجام شده شاهد آرامش نسبی در بازار ارز و کالا و نیز توسعه کشور بودیم و تمام شاخص‌ها نشان می‌داد که در این مسیر موفق عمل کرده ایم. در این مدت گام به گام تورم کاهش یافته و تک رقمی شد و رشد اقتصادی نیز روند مثبتی در پیش گرفت.

واعظی گفت: همواره دولت به دنبال این بوده که همه ملاحظات لازم را در مدیریت و اداره کشور در نظر بگیرد و رهنمودهای مقام معظم رهبری مورد توجه بوده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت هماهنگی با مجلس و قوه قضائیه را در راستای وحدت و انسجام کشور پیگیری می‌کند و تلاش کرده‌ایم که فضای کشور با توجه به فشارهای خارجی منطقی و آرام باشد.

واعظی خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم بستری بوجود آمد که روابط کشورمان را با همسایگان و سایر کشورهای جهان بهبود ببخشیم و در دولت دوازدهم تمام تلاش خود را برای ایجاد شتاب در روند توسعه کشور و رفاه مردم متمرکز کردیم اما اتفاقی که افتاد خارج از اختیار ما بود و آن انتخاباتی بود که در آمریکا شکل گرفت و کسی روی کار آمد که قانون و دیپلماسی را درک نمی‌کند و رفتار و تصمیماتش با سایر روسای جمهور تشابهی ندارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه رئیس جمهور جدید آمریکا تحت تأثیر رژیم صهیونیستی با مخالفت با برجام و ایران بر دشمنی خود با مردم ایران افزود، گفت: البته در این مدت تنها از برجام خارج نشد، بلکه از بسیاری از معاهدات مهم بین‌المللی نیز خارج شده است و با بسیاری از کشورها درگیر است.

واعظی با اشاره به شکل‌گیری مثلث شوم آمریکا - عربستان و رژیم صهیونیستی برای دشمنی با جمهوری اسلامی ایران، گفت: سه ضلع این مثلت شوم از پول و امکانات فراوان خود استفاده می‌کنند تا به نظام جمهوری اسلامی ایران آسیب برسانند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: طراحی آنها در خروج از برجام این بود که ایران نیز بلافاصله در واکنش به آن از برجام خارج خواهد شد، لذا تمام قطعنامه‌های شورای امنیت و به دنبال آن فشار سنگین علیه ایران بازمی‌گردد، اما با تدبیری که اتخاذ گردید یک دوره یکساله را به عنوان صبر راهبردی در راستای اتمام حجت در پیش گرفتیم.

واعظی اضافه کرد: نتیجه صبر راهبردی این شد که امروز از نظر بین‌المللی و منطقه‌ای از شرایط خوب سیاسی برخورداریم و آمریکا است که در انزوای سیاسی نسبت به ایران قرار دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دولت همه ارکان نظام را یکپارچه می‌داند، گفت: براساس دیدگاهی که داریم، معتقدیم وقتی درباره یک دستاورد حرف می‌زنیم به این معناست که همه مقامات کشور به نوعی در این توفیق سهیم هستند، اما متأسفانه برخی فکر می‌کنند، برجام صرفاً متعلق به دولت و جناح خاصی است. در حالی که معتقدیم این دستاورد به همه نظام و مردم تعلق دارد.

واعظی خاطر نشان کرد: به واسطه اعتمادسازی و تغییر شرایط کشور، امروز نرخ ارز و قیمت اقلام اساسی نیز طی چند ماه گذشته ثبات پیدا کرده است. البته این بدین معنا نیست که از شرایط موجود راضی هستیم لذا باید همه توان خود را برای بهبود هر چه بیشتر وضعیت معیشتی مردم بکار بگیریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: امسال سال انتخابات مجلس شورای اسلامی است و امیدوارم نامزدهای محترم منافع ملی را به منافع جناحی و منطقه‌ای ترجیح دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور توجه به توسعه روستایی را از اهداف دولت تدبیر و امید دانست و گفت: در این راستا 1.5 میلیارد دلار برای اشتغال و توسعه روستاها اختصاص یافته است و با اقداماتی که طی 6 سال گذشته برای توسعه و آبادانی روستاها انجام شده شاهد شرایط نسبتاً بهتر روستاها نسبت به گذشته هستیم.

واعظی اضافه کرد: یکی دیگر از سیاست‌ها و هدف‌گذاری‌ها، ریشه‌کن کردن فقر مطلق در کشور بود و برنامه‌ریزی های در این راستا را با جدیت پیگیری می‌کنیم و بر همین اساس پرداختی دولت به کمیته امداد و بهزیستی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون تا چند برابر افزایش داشته است و سیاست حمایت از طبقات محروم و ضعیف را ادامه خواهیم داد.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات دولت برای افزایش اشتغال، گفت: دولت در بودجه و با جلب اعتماد بخش خصوصی در راستای بسترسازی برای ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف گام برداشته است و معتقدیم که بخش مسکن از قابلیت زیادی برای ایجاد اشتغال برخوردار است و این موضوعی است که با جدیت آن را پیگیری می‌کنیم.

واعظی با تأکید بر اهتمام دولت در مبارزه با فساد، گفت: باید توجه داشت در هر جامعه‌ای و در هر دولتی همه افراد یکسان نیستند. دکتر روحانی نسبت به مبارزه با فساد همواره تأکید دارند که در کنار ارزش‌های اسلامی و ترویج آن در جامعه باید با تبعیض و فساد مبارزه کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه با تبلیغات گسترده قصد دارند اقدام درست مقابله با فساد را برعکس جلوه دهند، گفت: دشمنان قصد دارند به گونه‌ای جلوه دهند که فساد سیستمی در کشور وجود دارد، لذا باید در مقابله با فساد به گونه‌ای عمل کنیم که این نگاه غلط به جامعه القاء نشود. اگر یک مدیر دولتی و یا یک قاضی فاسد دستگیر شد به این معنا نیست که همه مدیران و همه قضات فاسد هستند.

واعظی در ادامه این جلسه در پاسخ به سوال تعدادی از علما و روحانیون، گفت: انتقادپذیری بدون هزینه و شکایت از ویژگی‌های دولت تدبیر و امید است و همواره از انتقاد سازنده استقبال می‌کنیم. ضمن اینکه با تخریب مخالفیم و معتقدیم باید بین انتقاد و تخریب مرزبندی وجود داشته باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: متأسفانه یک عده با هر آنچه دستاورد و توفیق دولت محسوب می‌شود، مخالفت می‌کنند و چه بسا اگر برجام از توفیقات دولت نبود، مخالفتی با آن نمی‌شد.

واعظی در پاسخ به سوالی که چرا دولت واقعیت‌ها را به صراحت با مردم در میان نمی‌گذارد، گفت: در شرایط حساس کنونی برای این دولت حفظ و یکپارچگی نظام و مقابله با توطئه‌های مثلث شوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و معتقدیم در مقابل نقشه‌های اتاق فکر دشمن، ما نیز باید پایبندی و ماندگاری نظام را در اولویت قرار دهیم و روش ما این نیست که در جامعه بین مردم تنش ایجاد کنیم، لذا در این شرایط حفظ وحدت و انسجام جامعه از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوال دستگیری رئیس سازمان خصوصی‌سازی، گفت: جناب آقای پورحسینی فردی پاک دست و سالم با گذشته بسیار پرافتخار در جبهه و نمایندگی مجلس است. ممکن است برخی تصمیمات مدیریتی با سلیقه برخی سازگار نباشد و این موضوع در خصوص بقیه مدیران هم می‌تواند صدق کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها