کد خبر: 335165
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۰۸:۳۰:۴۳
| |

جواد امام،‌ عضو هیات‌رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان:

عارف هم یک رای در شورای عالی سیاستگذاری دارد/ کمیته‌ای برای اصلاح شورای عالی سیاستگذاری تشکیل نشده است

عضو هیات‌رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه انتقادات به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان حتما باید شنیده شود، گفت: من از تشکیل کمیته هشت نفره برای اصلاح شورای عالی سیاستگذاری بی‌خبرم.

عارف هم یک رای در شورای عالی سیاستگذاری دارد/ کمیته‌ای برای اصلاح شورای عالی سیاستگذاری تشکیل نشده است
کد خبر: 335165
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۰۸:۳۰:۴۳

اعتمادآنلاین| جواد امام، عضو هیات‌رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به اینکه شورای عالی سیاستگذاری آمادگی پذیرش نقد و انجام اصلاحات را دارد، بیان کرد: اما کمیته‌ای هشت نفره برای اصلاح شورای عالی تشکیل نشده است. پیش از این کمیته ای برای آسیب‌شناسی عملکرد شورای عالی تشکیل شده است اما من از تشکیل کمیته هشت نفره برای اصلاح شورای عالی بی خبرم.

وی ادامه داد: نقدها به عملکرد شورای عالی حتما باید شنیده شود و تلاش ما هم برطرف کردن ایرادات شورای عالی است. بخشی از انتقادات مربوط به تهیه لیست انتخاباتی است و من معتقدم تهیه لیست برای انتخابات پیش‌رو به شرایط اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد. باید ببینیم چه تعداد از اصلاح طلبان از نظارت استصوابی جان سالم به در می برند تا بعد از آن و متناسب با شرایط، لیست انتخاباتی تهیه شود. در تهیه این لیست نباید اشکالات وانتقادات دوره قبل تکرار شود.

این فعال سیاسی درباره انتقاد رسول منتجب نیا به شورای عالی مبنی بر ارجحیت اشخاص حقیقی بر احزاب تصریح کرد: اصلا اینگونه نیست و رای احزاب در شورا غالب است. در شورای عالی شخصیت‌های ملی و افراد با تجربه سیاسی حضور دارند که نظرات آنها تاثیرگذار است و نمی‌توان این مساله را کتمان کرد اما نظر اشخاص به احزاب نمی چربد. افرادی فکر می کنند که نظرات آنها باید غالب باشد و همه آن نظرات را بپذیرند اما اکثریت آرا مبنای تصمیم‌گیری در شورای عالی سیاستگذاری است.

امام با بیان اینکه هیچ‌گاه یک فرد برای شورای عالی تصمیم نمی گیرد، افزود: حتی عارف نیز یک رای در شورا دارد. شاید نظرات افراد حقیقی بر تصمیم‌گیری‌ها نقش تعیین کننده داشته باشد اما رای اکثریت مبنای تصمیم‌سازی است.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که حتی نظرات سیدمحمد خاتمی هم مبنای تصمیم‌گیری در شورای عالی نیست، گفت: خاتمی عضو شورای عالی سیاستگذاری نیست. لیست انتخاباتی در دوره ‌های گذشته توسط شورای عالی تهیه شده و در نهایت به تایید خاتمی رسیده است. در واقع تصمیمات توسط شورای عالی گرفته می‌شود و از ابتدا به ساکن تصمیمی از سوی خاتمی دیکته نمی شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها