عضو کمیسیون بهداشت و آموزش مجلس:

شکایت از خبرنگاران تشویش اذهان عمومی است/ هزار پزشک با درآمد نجومی در کشور وجود دارد

عضو کمیسیون بهداشت و آموزش مجلس گفت: اگر گشت‌وگذاری در سطح جامعه انجام دهیم شاهد خواهیم بود بسیاری از مشاغل وجود دارند که فرارهای مالیاتی فراوانی را انجام می‌دهند اما نظارت‌های دقیقی متاسفانه روی آن‌ها صورت نمی‌گیرد و در نتیجه باعث گلایه‌مندی اقشاری که مورد آماج اعتراضات و انتقادات قرار دارند می‌شود.

شکایت از خبرنگاران تشویش اذهان عمومی است/ هزار پزشک با درآمد نجومی در کشور وجود دارد
کد خبر: 335216
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۰۹:۳۸:۵۱

اعتمادآنلاین| ‌ ممانعت جمع گسترده‌ای از پزشکان کشور مقابل نصب کارتخوان در مطب‌ها و مراکز درمانی آن‌هم به قصد دور ماندن از پرداخت مالیات از بحث‌برانگیزترین اخبار چند ماهه اخیر بوده است.

طی آخرین اخبار در این خصوص، نظام پزشکی اعلام کرد باید به پزشکان نحوه ثبت‌نام در سامانه برای دریافت کارتخوان را آموزش دهد. انتشار نامه نظام پزشکی بازخوردهای متفاوتی را در رسانه‌های کشور در برداشت و خبرنگاران از راه‌های دور ماندن پزشکان از پرداخت مالیاتی و تعلل‌هایشان انتقاد کردند. در ادامه تعداد قابل توجهی از پزشکان و وکلای آنان، راهی دادسرای فرهنگ و رسانه شده و از رسانه‌هایی که آنها را مورد انتقاد قرار داده بودند شکایت کردند و حال دادسرای فرهنگ و رسانه با حجم بالای شکایت پزشکان از خبرنگاران و رسانه‌ها مواجه شده است؛ رسانه‌هایی که سوال اصلی آنها این است که چرا پزشکان از کارتخوان استفاده نمی کنند و چرا تصور می کنند که نباید مالیات پرداخت کنند؟

سیامک مره‌صدق، نماینده کلیمیان ایران و عضو کمیسیون بهداشت و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی، در تاکید بر اینکه قدم اول در خصوص مواجه با مباحث مالیاتی در کشور ما باید شفافیت داشته باشد و تمامی صنف‌ها و کسبه باید از دستگاه‌های کارتخوان استفاده کنند و موظفند این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند گفت: مبحثی که مورد اعتراض پزشکان این است که چرا آنان مورد هجمه قرار گرفته‌اند و واکنش‌ها نسب به آنان درون جامعه بیش از باقی اصناف و اقشار است و به همین دلیل نیز مقابل این موضوع جبهه گرفته‌اند.

در کشور 1000 پزشک با درآمد نجومی وجود دارند

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای غیر رسمی در کشور حدود 1000 پزشک وجود دارد که درآمدهای نجومی را دارند، در نتیجه تمامی پزشکان صاحب درآمدهای بالا نیستند و بی‌انصافی است همه پزشکان را محکوم به درآمد نجومی و فرار مالیاتی کنیم. اگر گشت و گذاری در سطح جامعه انجام دهیم شاهد خواهیم بود بسیاری از مشاغل وجود دارند که فرارهای مالیاتی فراوانی را انجام می‌دهند اما نظارت‌های دقیقی متاسفانه روی آن‌ها صورت نمی‌گیرد و در نتیجه باعث گلایه‌مندی اقشاری که مورد آماج اعتراضات و انتقادات قرار دارند می‌شود.

صدا و سیما نحوه ثبت نام در سامانه ثبت کارتخوان را به پزشکان بیاموزد

مره‌صدق در خصوص انتقادهایی که نسبت به آموزش استفاده از کارتخوان و همچنین ثبت اطلاعات پزشکان صورت گرفته نیز بیان کرد: متاسفانه در این رابطه بسیاری از انتقادات مورد قبول واقع می‌شود و نمی‌توان گفت بر اثر حب و یا بغضی صورت گرفته است. امروزه بیشتر اقشار مختلفی که در سطح اجتماع حضور دارند اطلاعات و آگاهی‌های لازم را در این رابطه دارند و جامعه پزشکان نیز از این قاعده مستثنی نیست چون جزئی تشکیل دهنده از این جامعه است و همراه با رشد علمی و تکنولوژی خود را نیز بروز کرده‌اند.

وی ادامه داد: اما با این شرایط بازهم بهتر است دوره‌های باز آموزی نه در قالب کلاس‌های آموزشی بلکه از طریق رسانه‌هایی همچون صداوسیما و فضای مجازی داخل کشور روش استفاده و ثبت اطلاعات به پزشکان ارائه داده شود تا از پرداخت هزینه‌هایی در رابطه با برگزاری کلاس‌ها جلوگیری شود.

شکایت از خبرنگاران تشویش اذهان عمومی است

این نماینده مجلس در پایان در پاسخ به این سوال که آیا شکایت پزشکان از رسانه‌ها در این رابطه کاری درست است؟ بیان کرد: متاسفانه شکایت از رسانه‌ها و یا خبرنگاران در هر زمینه‌ای جز به خطر افتادن امنیت ملی کشور و یا تشویش اذهان عمومی، کاری غیراخلاقی و غیر حرفه‌ای است و در این رابطه نیز عملی نادرست روی داده چون هیچ عملی که خلاف قانون و یا همراه با توهین به پزشکان باشد رخ نداده و مبنایی برای شکایت از خبرنگاران وجود ندارد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها