کد خبر: 335247
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۰:۲۷:۱۵
| |

چین با کمک لینکدین جاسوس استخدام می‌کند

رسانه‌ها گزارش دادند مقام‌های ضداطلاعاتی و وزارتی غربی معتقدند چین از لینکدین، یک سرویس آمریکایی کسب‌و‌کار و شغل‌‌محور، برای جذب جاسوس در خارج استفاده می‌کند.

چین با کمک لینکدین جاسوس استخدام می‌کند
کد خبر: 335247
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۰:۲۷:۱۵

اعتمادآنلاین| ویلیام آر. اوانینا، مدیر مرکز ملی ضداطلاعات و امنیت ملی آمریکا به روزنامه نیویورک‌تایمز گفت: شاهدیم که سرویس‌های اطلاعاتی چین به صورت گسترده این کار را انجام می‌دهند. به جای اینکه جاسوسانی به آمریکا برای جذب یک هدف مشخص اعزام شوند، بسیار کارآمدتر است که پشت کامپیوتر خود بنشینند و با استفاده از پروفایل‌های جعلی درخواست‌های دوستی به هزاران هدف ارسال کنند.

طبق سخنان جوناس پارلو-پلسنر، مقام‌ سابق وزارت خارجه دانمارک که مدعی است پکن برای جذب او تلاش داشت، چین «گزینه‌هایش را روی چهره‌های سیاسی، آکادمیک و نخبگان تجاری» متمرکز می‌کند. او افزود: بسیاری از این‌ها در منطقه خاکستری یا طیف بین نفوذ و دخالت یا جاسوسی کلاسیک شکوفا می‌شود.

نیکول لوریچ، سخنگوی لینکدین به نیویورک‌تایمز گفت، تلاش این شرکت همواره بر شناسایی و حذف حساب‌های کاربری جعلی متمرکز است. او افزود: ما سیاست‌هایمان را اجرا می‌کنیم که بسیار واضح است. ایجاد حساب کاربری جعلی یا فعالیت ساختگی با هدف گمراه‌سازی یا دروغگویی به افراد عضو نقض شرایط خدمات‌دهی این شرکت است.

چین واکنشی به گزارش نیویورک تایمز نداشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها