کد خبر: 335257
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

ادای احترام استاندار کهگیلویه و بویراحمد به حسین پناهی

حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در سفر به شهرستان کهگیلویه و با حضور در شهر «سوق» به همراه معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران کل ستادی استانداری با حضور بر سرمزار «حسین پناهی» هنرمند نامی با نثار فاتحه به مقام هنری این هنرمند سرشناس ادای احترام کردند.

ادای احترام استاندار کهگیلویه و بویراحمد به حسین پناهی
کد خبر: 335257
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، حسین پناهی را از هنرمندان، فیلمسازان و بازیگران برجسته این کشور دانست و افزود: مرحوم پناهی از بازیگران برجسته سینما و تلویزیون بود که با ایفای نقش‌های خاص مورد احترام مردم ایران اسلامی است و البته او معرف فرهنگ استان و نمادی از ساده زیستی و زندگی عشایری و روستایی نیز بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هنرمندان را انسان هایی خلاق و مبتکر دانست و بیان کرد: باید قدر هنرمندان را دانست و به هنر آنان ارج نهیم.

اوهنرمندان را سرمایه‌های انسانی و اجتماعی در جامعه برشمرد که باید قدردان زحمات آنان بود.

حسین پناهی هنرمند فقید، شاعر، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینما بود.

می‌توان از پناهی به عنوان هنرمند دیروز، امروز و فردا یاد کرد چرا که همواره در آثارش یک تمدن جهانی با دیدی اجتماع محور را شاهد هستیم.

پناهی متولد 1335در روستای دژکوه از توابع شهرستان کهگیلویه است و در سال 1383در سن 48سالگی براثر ایست قلبی چهره در نقاب کشید.

«من و نازلی»،«ستاره ها»،«افلاطون کنار بخاری»،«سلام خداحافظ»،«به وقت گرینویچ» و...از جمله آثار منتشر شده از این هنرمند نامی است.

آرامگاه زنده یاد حسین پناهی دژکوه در شهر سوق هر سال میزبان فرهنگ دوستان از سراسر کشور است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها