محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه فراکسیون امید:

گزارش فراکسیون امید برای اعضای مجمع روحانیون مبارز باور ناپذیر بود

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید در تشریح جزئیات جلسه این فراکسیون با اعضای مجمع روحانیون مبارز، گفت: برای اعضای مجمع گزارش عملکرد فراکسیون امید، جالب و باورناپذیر بود و برخی گویا برای نخستین بار گزارش را می شنیدند؛ این جلسه نقطه عطفی در اصلاح ذهنیت مجمع روحانیون نسبت به عملکرد فراکسیون امید بود.

گزارش فراکسیون امید برای اعضای  مجمع روحانیون مبارز باور ناپذیر بود
کد خبر: 335260
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۰:۴۲:۴۳

اعتمادآنلاین| هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس دهم شامگاه دوشنبه -چهارم شهریور- با برخی از اعضای مجمع روحانیون مبارز دیدار کردند. طی هفته های گذشته درباره عملکرد فراکسیون امید و شورای عالی سیاستگذاری انتقاداتی از سوی جریان های سیاسی اصلاح طلب مطرح شد.


«محمدعلی وکیلی» نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس در توضیح جزییات دیدار اعضای هیات رئیسه این فراکسیون با اعضای مجمع روحانیون مبارز به خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: در این جلسه محمد رضا عارف گزارش مفصلی از فرایند انتخابات در سال های 92، 94 و 96 ارائه کردند. همچنین گزارشی از فرآیند تشکیل فراکسیون امید و نامگذاری لیست اصلاح طلبان به این نام و فلسفه تغییر اسم اصلاح طلبی به امید تشریح شد.


وی افزود: در این جلسه اعلام شد که رویکرد فهرست امید پس از ورود به مجلس تعاملی بوده و فهرستی از عملکرد و کارنامه فراکسیون امید در قالب طرح و لوایح، نظارت ها، نطق های اعضا، پرسش ها و بیانیه های بر شمرده شد. همچنین درباره آرایش هیات رئیسه مجلس و عملکرد فراکسیون امید در این زمینه هم مطالبی مطرح شد.


استانداردهای دوگانه اصلاح طلبی


وکیلی ادامه داد: در این جلسه من هم تحلیلی از استانداردهای دوگانه در ارزیابی فراکسیون امید ارائه دادم و تاکید کردم که این استانداردهای دوگانه موجب سرگیجه می شود. اگر فراکسیون امید با استانداردهای اصلاح طلب حداکثری ارزیابی می شود چرا در برهه ای که کنش اصلاح طلبانه دارد، مورد نکوهش است و اگر استانداردها اصلاح طلبی حداقلی است پس چرا انتظار کنش حداکثری از این فراکسیون وجود دارد.


وی تصریح کرد: باید مشخص کرد که با کدام منطق اصلاح طلبی بناست در مجلس و قدرت نقش ایفا کنیم؛ اصلاح طلب قدرت محور یا اصلاح طلب جامعه محور و تاثیر کدام یک از این ها در اصلاح روندها و فرآیندها بیشتر است.


مدیر مسئول روزنامه ابتکار درباره موضوعات طرح شده از سوی مجمع روحانیون مبارز هم گفت: به دلیل طولانی شدن ارائه گزارش های فراکسیون امید، فرصتی برای ارائه نقطه نظرات مجمع روحانیون مبارز جز رئیس دولت اصلاحات فراهم نبود و قرار شد این جلسات ادامه یابد و درخواست اعضای مجمع روحانیون تداوم این جلسات با دیگر احزاب و تشکل های اصلاح طلب بود.


گزارش فراکسیون امید برای اعضای مجمع، باور ناپذیر بود


وکیلی افزود: برای اعضای مجمع گزارش عملکرد فراکسیون امید جالب و باورناپذیربود. برخی گویا برای نخستین بار گزارش را می شنیدند و با محذوریت ها و محدودیت های فراکسیون امید آشنا می شدند.


این نماینده مجلس با اشاره به متفاوت بودن موضع رئیس دولت اصلاحات در مقایسه با گذشته، گفت: وی چون دیگر اعضای مجمع روحانیون از نقش آفرینی اعضای 100 نفره فراکسیون امید به رغم همه محدودیت ها ابراز رضایت کردند و بر تداوم این گفت و شنودها برای دستیابی به راهبردی درست در انتخابات آتی تاکید کردند.


تاکید بر حضور پای صندوق رای


وکیلی ادامه داد: رئیس دولت اصلاحات همچنین در این جلسه با اشاره به اینکه کشور با یک جریان سیاسی قابل اداره نیست، بر تداوم مشی اصلاح طلبی و حضور در پای صندوق رای به رغم همه مشکلات تاکید کردند. موضوع تنگناهای معیشتی کشور و نیز توجه به سرمایه های انسانی هم در سخنان رئیس دولت اصلاحات مورد توجه بود.


عضو فراکسیون امید مجلس گفت: در مجموع معتقدم این جلسه نقطه عطفی در اصلاح ذهنیت مجمع روحانیون نسبت به عملکرد فراکسیون امید بود و گفت و گوها با منتقدان و مخالفان فراکسیون امید هم برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها