سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

افتخار می‌کنیم که با وجود دشمنی‌ها هنوز روی پای خود ایستاده‌‌ایم/ در راه ارتقا توان پژوهشی هیچ محدودیتی نداریم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در راه ارتقا توان پژوهشی هیچ محدودیتی نداریم؛ در موضوع پژوهش‌های غیرصنعتی هم همینطور است.

افتخار می‌کنیم که با وجود دشمنی‌ها هنوز روی پای خود ایستاده‌‌ایم/ در راه ارتقا توان پژوهشی هیچ محدودیتی نداریم
کد خبر: 335265
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۰:۴۹:۰۵

اعتمادآنلاین| سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز در مراسم تجلیل از دانش‌پژوهان برتر نیروهای مسلح طی سخنانی بیان کرد: ما مفتخریم به این اینکه متدین به دینی هستیم که ارزش بالایی برای دانش قائل است؛ در طول تاریخ دوران اسلامی قله‌های علم و دانش در جامعه بشری در اختیار مسلمانان بوده است؛ ما همچنین مفتخر به زندگی در کشوری هستیم که در زمان‌های طولانی در قله دانش بشری بوده است و امروز هم این توانمندی را دارد که به آن جایگاه برگردد.

وی افزود: استعمار جهانی همزمان با رشدی که در حوزه علمی گرفت سایر کشورها را در زمینه علمی عقب نگه داشت و در اثر حضور حکومت‌های ظالم و نالایقی که در کشور ما بودند، به وارد کننده علم تبدیل شدیم. تا زمان انقلاب این خودباوری که یک انسان ایرانی و مسلمان می‌تواند پیشرفت علمی کند وجود نداشت اما وقوع انقلاب این باور را به ما داد که ما برای پیشرفت علمی هیچ کمبودی نداریم و می‌توانیم به سرعت به این قله‌ها دست یابی پیدا کنیم.

سرلشکر باقری ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم که علی رغم مشکلات که ریشه در دشمنی‌های خارجی و مدیریت داخلی دارد همچنان روی پا خود ایستاده‌ایم و می‌توانیم با مدیریت جهادی و انقلاب این مشکلات را هم حل کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: برخی اوقات ما فکر می‌کنیم اسلام و انقلاب است که به ما دین دارد و بعضا برخوردهایی می‌کنیم که در شان ملت ما نیست. در همین چهل سال گذشته اتفاقات بزرگی رخ داده است. مگر در دفاع مقدس مشکلات کوچکی داشتیم و مگر اینکه یک کشور تا بن دندان مسلح بهم شور مظلوم حمله کند و بعد با دست خالی انی کشور را ترک کند؟ چه کسی به ما یاد داد که طرح عملیات های بزرگ را بریزیم؟

وی تاکید کرد: جوانان همین مرز و بوم با فکر و اندیشه و خلاقیت راه حل پیدا کردند و با ایثار عمل و جوانی‌شان مشکلات را حل کردند. در دفاع مقدس هم در حوزه دفاع و امنیت مشکلات زیادی داشته ایم که همان نسل جنگ و جوانان آن‌ها را حل کردند. رشحه‌ای از تفکرات انقلاب اسلامی پیروزی در جنگ 33 روزه و پیروزی انصار الله یمن و‌ پیروزی بر داعش را رقم زده است.

سرلشکر باقری عنوان کرد: اگر رژیم‌های سفاکی مانند عربستان به مردم دست خالی یمن حمله بکنند و این سرباز و‌ بسیجی پا برهنه یمنی روز اول، امروز بتواند موشک و پهپاد و پدافند هوایی بسازد و بتواند پهپاد راهبردی بزند، جنگنده اف 16 و تورنادو بزند و با پهپاد خود در 1300 کیلومتر آنطرف تر مواضع دشمن را هدف قرار دهد این چیز کوچکی نیست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر آمریکا بعد از انهدام پهپاد گلوبال هاوک تا پای تصمیم گیری علیه ما آمده است و به بهانه اینکه تعدادی کشته می‌شوند از تصمیم خود منصرف شده به دلیل قدرت بازدارندگی ما است. اینها حاصل فکر ایرانی و تدابیر فرمانده کل قوا است. ملت ما علی رغم همه مشکلات در حوزه دفاع و امنیت سربلند باشد و اجازه وقوع جنگی ندهد به برگت انقلاب اسلامی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در راه ارتقا توان پژوهشی هیچ محدودیتی نداریم. در موضوع پژوهش‌های غیر صنعتی هم همینطور است. تمام تلاش ما این است که برنامه‌های پژوهشی مورد تامین اعتباری قرار بگیرد البته مدیران پژوهشی هم باید پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: نیروهای مسلح ما با همه توانمندی ها با مجهولات فراوانی هم مواجه هستند. ما انقلاب کردیم و عنان کشور را به دست خودمان گرفتیم و در کنار آن فرصت‌های بی نظیری هم داریم. باید مسائل و مشکلات را به مجموعه های پژوهشی بیاوریم و از آنها بخواهیم به ما راه حل ارائه کنند و البته بستر لازم را هم فراهم کنیم. اگر جایی در نیروهای مسلح وجود دارد که رساله دکتری و پایان نامه به نیت اخذ نمره و مدرک نوشته می‌شود استاد و دانشجو در قبال خون شهدا مسئول هستند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه باید حرکت جهادی در امور پژوهشی مد نظر قرار گیرد گفت: شما پژوهشگران باید مانند رزمندگانی باشید که در خلیج فارس برای دفاع از مرزهای آبی و توقیف شناور متخلف انگلیسی با ناو انگلیسی دست و پنجه نرم می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها