سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

استعدادیابی در فضای هنری باید ادامه یابد/ سکوت در برابر یک حاشیه

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بر لزوم استمرار برنامه‌های استعدادیابی در حوزه‌های فرهنگی و هنری تأکید کرد.

استعدادیابی در فضای هنری باید ادامه یابد/ سکوت در برابر یک حاشیه
کد خبر: 335267
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۰:۴۹:۴۱

اعتمادآنلاین| سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از پایان بخشی از مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این رویداد موسیقایی گفت: همانطوری که در مراسم گفتم این جشنواره در شرایطی برگزار می‌شود که گروه‌های سنی مختلف در آن حضور پیدا کرده و پیونددهنده جریان میان‌نسلی، میان گروه سنی نوجوانان و جوانان با استادان شناخته شده موسیقی این سرزمین هستند. بنابراین ما قطعاً بعد از جشنواره با دبیر این رویداد گفتگو خواهیم کرد تا به صورت‌ جدی‌تر مباحث مربوط به این رویداد را به شکل جزئی‌تری بررسی کنیم.

وی افزود: به‌طور حتم معرفی استعدادها در فضای فرهنگ و هنر کشور باید ادامه پیدا کند. ما باید در این حوزه شرایط ویژه‌ای را ایجاد کنیم تا این استعدادهای برجسته از طریق معرفی رسمی و یا حتی غیررسمی به تشکیلات منسجمی دست پیدا کنند. این‌ها قطعا سرمایه‌های ملی ما هستند که باید به شکل ویژه‌تری از آنها حمایت کرده و بدنبال طرح‌ها و ایده های منسجم‌تری در این حوزه باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر چگونگی افزایش بودجه این دوره از جشنواره موسیقی جوان تصریح کرد: به نظر می‌آید برای افزایش بودجه جشنواره باید بدنبال راه‌ها و افکار جدیدی باشیم و به طور طبیعی در این بخش سرمایه‌گذاری تنها بخشی از کارهایی است که باید در قالب این مجموعه صورت بگیرد. به همین منظور ما طی روزهای آینده بلافاصله جلساتی را برگزار خواهیم کرد تا نسبت به افزایش بودجه جشنواره اقدامات لازم و برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهیم.

صالحی پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره تازه‌ترین اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقابل اعتراض پدیدآورندگان آثار موسیقایی به تصویب قانون موسوم به 10 درصدی، را به زمان دیگری موکول و در این زمینه سکوت کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها