کد خبر: 335338
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۲:۴۴:۲۲
| |

جنگ تجاری چین و آمریکا به کدام میلیاردرهای جهان ضربه زد؟

وضع تعرفه‌های جدید متقابل از سوی چین و آمریکا که باعث شد بازارهای مالی جهان به شدت سقوط کنند، موجب شد ثروتمندان جهان تنها در یک روز بخش بزرگی از ثروت خود را از دست بدهند.

جنگ تجاری چین و آمریکا به کدام میلیاردرهای جهان ضربه زد؟
کد خبر: 335338
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۲:۴۴:۲۲

اعتمادآنلاین| پس از وضع تعرفه‌های جدید متقابل، از سوی چین و آمریکا، که باعث شد با به وجود آمدن نگرانی‌های شدید برای سرمایه‌گذاران، بازارهای مالی جهان به شدت سقوط کنند، ثروتمندان جهان تنها در یک روز بخش بزرگی از ثروت خود را از دست دادند.

داده‌های رنکینگ روزانه شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، نشان می‌دهد که با تشدید تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا، تنها در روز 23 آگوست و به دنبال سقوط 600 واحدی داوجونز، 10 ثروتمند برتر جهان، 14 میلیارد دلار از ثروت خود را از دست دادند.

بزرگترین ضربه مالی به جف بزوس، ثروتمندترین فرد جهان و مدیرعامل و موسس شرکت آمازون، وارد شد. ثروت کنونی او در حالی 109 میلیارد دلار اعلام شده است که او در روز 23 آگوست 3.35 میلیارد دلار از دارایی خود را از دست داده است.

نفر دوم در فهرست بزرگترین ضررکنندگان، بیل گیتس، موسس مایکروسافت است. او 1.79 میلیارد دلار از ثروت خود را در آن روز از دست داد.

طبق فهرست بلومبرگ، مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ و دو موسس شرکت گوگل، لری پیج و سرگی برین، روی هم 4 میلیارد دلار را از دست داده‌اند.

فهرست سایر میلیاردرهایی که مقدار قابل‌توجهی از ثروت خود را از دست دادند شامل مدیرعامل اوراکل، لری الیسون، سرمایه‌گذاری معروف آمریکا، استیو بالمر، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برکشایر، وارن بافِت، موسس شرکت دل، مایکل دل و صاحب خیریه آمریکایی، مکنزی بزوس، است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها