کد خبر: 335358
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۳:۲۷:۳۷
| |

رئیس ستاد اجرایی فرمان:

28 میلیون نفر از زنان ایرانی غیرفعال هستند

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: در حال حاضر 28 میلیون نفر از زنان ایرانی غیرفعال هستند که ما به دنبال رشد و توسعه این بانوان در کشور هستیم.

28 میلیون نفر از زنان ایرانی غیرفعال هستند
کد خبر: 335358
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۳:۲۷:۳۷

اعتمادآنلاین| محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم بانوی احسان که با حضور جمعی از زنان فعال در عرصه‌های اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: کل نظام اسلامی به برکت خون شهدا این عظمت را پیدا کرده است و امروز یک روز پرافتخار و غرورآفرین برای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.

وی گفت: از ظهور اسلام کاملا مشهود است که یکی از رسالت‌های پیامبر اسلام(ص) به صحنه آوردن زنان بوده است و از ظهور اسلام نقش زنان و حضور آنان در مقاطع مختلف قابل مشاهده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت:‌ در انقلاب اسلامی نیز نقش زنان بسیار موثر بوده است و چه به عنوان رزمنده و چه به عنوان خانواده رزمنده پا به پای مردان در صحنه‌های انقلاب حضور داشتند و وقتی که زنان به خیابان‌ها آمدند دیگر شاه نتوانست هیچ کاری انجام دهد.

مخبر افزود: بعد از انقلاب اسلامی نیز صدا ملعون وقتی به ما حمله کرد که هیچ آمادگی نداشتیم، حتی ارتش و ساختار آن نیز از هم پاشیده بود و سپاه هم به شکل کاملی تشکیل نشده بود.

وی با اشاره به اینکه خیلی از مسائل جنگ هنوز گفته نشده است، گفت: هنگامی که در جنگ دارو کم می‌آوردیم زنان در منازل داروها را جمع می‌کردند و ظرف 48 ساعت دو کامیون دارو به مناطق جنگی اعزام می‌شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: امروز ما جنگمان وسیع‌تر، عمیق‌تر و پیچیده‌تر شده است. در جنگ تحمیلی 5 یا 6 استان ما درگیر مستقیم با جنگ بود و بخشی از مردم نیز از دیگر بخش‌ها به این مناطق می‌آمدند و در نهایت 200 هزار نفر نیز شهید شدند. امروز جنگ ما کل جغرافیای کشور و آحاد آن است و جنگ امروز اقتصادی و فرهنگی شده است.

مخبر خاطرنشان کرد: اگر در جنگ تحمیلی حضور فیزیکی زنان سخت بود، امروز حضور آنها بسیار موثر است و می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات را برطرف کند.

وی ادامه داد: این نحوه حکمرانی در حال پوست‌اندازی است و شاید ما در آینده چیزی به عنوان بانک و بانک مرکزی نداشته باشیم و حتی چیزی به عنوان تلفن همراه نباشد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: ما در موضوع زنان چالش جدی بین ماهیت مادری و عواطف آنها داشتیم و این تعارضی بین مسئولیت‌های اجتماعی داشت که امروز با توجه به وضعیت موجود می‌توان این مشکل را حل کرد.

مخبر خاطرنشان کرد: اکنون اقتصاد دیجیتال نقش اساسی را در دنیا رقم خواهد زد.

وی با اشاره به اینکه 28 میلیون نفر از خانم‌ها در ایران غیرفعال هستند، گفت: این خانم‌ها از گردش توسعه کشور خارج هستند و باید زمینه‌های ورود آنها مهیا شود. دولت‌ها چه بخواهند و چه نخواهند دارند کوچک می‌شوند و بدنه کشور در حال بزرگ‌تر شدن است و اگر امور کار به مردم سپرده نشود، قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: مقام معظم رهبری طی دو ماه گذشته پیام‌های مهم و جدی را دادند که یکی از آنها گام دوم انقلاب بود و دیگری نیز در خصوص اقدامات جهادی است. ما معتقدیم باید از جوانان استفاده کرد و گروه‌های جهادی ساماندهی شوند.

مخبر تاکید کرد: ما زنان جهادی را در کشور تقویت خواهیم کرد و این موضوع را گسترش می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئله معیشت مردم غیر از مردم امکانپذیر نیست، گفت: امیدواریم بتوانیم در این زمینه اقدامات موثری را انجام دهیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها