عاروتص شوع:

کره‌شمالی زیردریایی مجهز به موشک بالستیک می‌سازد

یک پایگاه صهیونیستی گزارش کرد تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کره‌شمالی در حال ساخت یک زیردریایی مجهز به موشک بالستیک است و احتمالاً برای یک آزمایش موشکی آماده می‌شود.

کره‌شمالی زیردریایی مجهز به موشک بالستیک می‌سازد
کد خبر: 335416
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۴:۵۵:۲۴

اعتمادآنلاین| وبگاه صهیونیستی «عاروتص شوع» در گزارشی نوشت تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کره‌شمالی در حال ساخت زیردریایی مجهز به موشک بالستیک است و احتمالاً برای یک آزمایش موشکی آماده می‌شود.

این وبگاه صهیونیستی در خصوص توانمندی موشکی کره‌شمالی نوشت که ساخت این زیردریایی، توانمندی «پیونگ‌یانگ» برای حمله به مسافت‌های طولانی را تقویت می‌کند.

این گزارش ادامه می‌دهد، تصاویر ماهواره‌ای که روز دوشنبه هفته جاری از کارگاه کشتی‌سازی «سینپو ساوث» کره‌شمالی گرفته شده است، زیردریایی جدید کره‌شمالی را در نزدیکی جرثقیل‌ها و کشتی‌های پشتیبان نشان می‌داد که نشان می‌دهد احتمال دارد این زیردریایی برای انجام یک آزمایش موشکی آماده می‌شود.

ماه گذشته، کره‌شمالی اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در کارگاه کشتی‌سازی بر یک «زیردریایی تازه ساخته شده» نظارت داشته است.

عاروتص شوع به نقل از «جوزف برمودز» و «ویکتور چا» از اعضای پروژه تحقیقی «فراتر از مدار» مرکز «مطالعات راهبردی و بین‌المللی» گزارش کرد که تصاویر ماهواره‌ای جدید، اظهارات مقامات کره‌شمالی درباره این زیردریایی را تأیید می‌کند.

کره‌شمالی اعلام کرده بود که این زیردریایی آماده استقرار در دریا است که البته برمودز و چا در این خصوص ابراز تردید کرده‌اند و گفته‌اند که احتمالاً یکسال از زمان تکمیل ساخت این زیردریایی تا بهره‌برداری آن زمان لازم است.

روز گذشته نیز، «تاکاشی ایوایا» وزیر دفاع ژاپن نیز روز گذشته (سه‌شنبه) گفت پیونگ‌یانگ در حال توسعه کلاهک جنگی است که می‌تواند به سپر دفاع موشکی ژاپن نفوذ کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها