کد خبر: 335431
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

علی بختیار، عضو فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

شرایط کنونی کشور از شرایط دوران دفاع مقدس بدتر و سخت‌تر نیست/ یک بال ما دیپلماسی و مذاکره است و یک بال هم استفاده از ظرفیت‌ها و توان داخلی/ عملکرد دولت در سال 97 بسیار نامطلوب بود

علی بختیار، نماینده مجلس، گفت: عملکرد دولت طی چند ماه اخیر در زمینه تولید داخل، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده از توان داخلی و ظرفیت‌های داخلی خوب بود. عملکرد دولت در سال اخیر قابل‌ قبول است، اما در سال 97 اقدامات دولت موجب برهم‌ریختگی اقتصادی کشور، سه برابر شدن نرخ ارز و کوچک‌تر شدن سفره مردم شد.

شرایط کنونی کشور از شرایط دوران دفاع مقدس بدتر و سخت‌تر نیست/ یک بال ما دیپلماسی و مذاکره است و یک بال هم استفاده از ظرفیت‌ها و توان داخلی/ عملکرد دولت در سال 97 بسیار نامطلوب بود
کد خبر: 335431
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی بختیار، نماینده گلپایگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، گفت شرایط کنونی کشور سخت‌تر از زمان جنگ نیست و توضیح داد: کشور را در سخت‌ترین شرایط هم می‌توان اداره کرد. در زمان جنگ که شاهد سخت‌ترین شرایط بودیم کشور را اداره کردیم. شرایط کنونی کشور از شرایط دوران دفاع مقدس بدتر و سخت‌تر نیست و حتماً می‌توان کشور را اداره کرد.

او ادامه داد: اما برای ایجاد شرایط مطلوب‌تر و بهبود شرایط کشور باید همه وزارتخانه‌ها و بخش‌های دولت و مجلس کار کنند. بسیار مطلوب است اگر بتوانیم کار را به شکلی پیش ببریم که سرمایه‌گذاری در داخل کشور، واردات و صادرات، کارهای بانکی و فروش نفت و انواع و اقسام کارهای بازرگانی و تجاری با دنیا راحت انجام شود.

این نماینده مجلس گفت: مشکل ما طی سال‌های اخیر این است که فکر می‌کردیم دیپلماسی و مذاکره در مقابل استفاده از ظرفیت‌های داخلی است. ما باید هم‌ ظرفیت‌های داخلی را تقویت کنیم و هم مذاکره و گفت‌وگو را انجام دهیم.

بختیار با انتقاد از سیاست اتخاذشده در کشور گفت: اگر گفت‌وگو و برجام را امضا کردیم نباید به سمت واردات برویم. اگر ما مناقشات بین‌المللی را حل می‌کنیم برای این نیست که به تولیدات داخلی و ساخت داخل آسیب بزنیم. در دوره‌ای ما کلاً می‌گوییم به ساخت داخل می‌پردازیم و کاری به مذاکره و گفت‌وگو نداریم. در حالی‌ که یک بال ما دیپلماسی و مذاکره است و یک بال هم استفاده از ظرفیت‌ها و توان داخلی. سرمایه بزرگ نیروی انسانی را در داخل کشور داریم و با این سرمایه می‌توانیم مسائل دانش و فناوری را حل کنیم.

بختیار در پایان به ارزیابی عملکرد دولت پرداخت: عملکرد دولت طی چند ماه اخیر در زمینه ساخت داخل، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده از توان داخلی و ظرفیت‌های داخلی خوب بود. عملکرد دولت در سال اخیر قابل‌ قبول است، اما در سال 97 اقدامات دولت موجب برهم‌ریختگی اقتصادی کشور، سه برابر شدن نرخ ارز و کوچک‌تر شدن سفره مردم شد. در واقع عملکرد دولت در سال 97 بسیار نامطلوب بود، اما در سال 98 اقدامات دولت در راستای بهبود اوضاع کشور بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها