کد خبر: 335446
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۵:۵۸:۲۴
| |

از ابتدای کار دولت دوازدهم تاکنون؛

حفاری 293 حلقه چاه‌ نفت و گاز

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفر و تکمیل 293 حلقه چاه نفت و گاز از ابتدای کار دولت دوازدهم تاکنون از سوی ناوگان این شرکت خبر داد و گفت: حفاری این چاه‌ها در حفظ، نگهداشت و افزایش تولید نفت و تامین گاز شبکه سراسری کشور تاثیر قابل توجهی داشته است.

حفاری 293 حلقه چاه‌ نفت و گاز
کد خبر: 335446
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۵:۵۸:۲۴

اعتمادآنلاین| سیدعبدالله موسوی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: از این تعداد چاه 128 حلقه توسعه‌ای توصیفی، دو حلقه اکتشافی و 163 حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.

وی اظهار کرد: از مردادماه سال 96 تاکنون با کاربست 72 دستگاه حفاری، متراژ حفر چاه‌ها به حدود 415 هزار متر رسید، این در حالی است که در مدت پیش‌گفته تعداد عملیات فنی و مهندسی که در قالب خدمات یکپارچه حفاری به چاه‌ها به هنگام حفاری و زمان بهره‌برداری ارائه می‌شود، به حدود 11 هزار مورد رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این خدمات، حفاری با هوا، حفاری فروتعادلی، لوله‌گذاری چاه، نصب آویزه، آزمایش بهره‌دهی چاه، اسیدکاری، سیمان‌کاری، تزریق‌پذیری، نمودارگیری سطحی و درون چاهی، چاه‌پیمایی، لوله مغزی سیار و... را شامل می‌شود.

وی ارائه عملیات حفاری، خدمات یکپارچه فنی و مهندسی، ورود به پروژه‌های کلید در دست (EPDS)، میدان‌محور و ایفای مسئولیت اجتماعی را به عنوان شرح وظایف شرکت ملی حفاری ایران اعلام کرد و افزود: گستره فعالیت شرکت، وسعت عملیاتی شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، نفت فلات قاره، نفت و گاز اروندان، مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز پارس و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران است.

موسوی اظهار کرد: در چارچوب اجرای پروژه‌های جدید مربوط به حفظ، نگهداشت و افزایش تولید حفاری، پنج حلقه چاه در میدان نفتی نفت شهر در استان کرمانشاه در حوزه تحت مسئولیت شرکت نفت مناطق مرکزی و حفاری هفت حلقه چاه در میدان نفتی گچساران (خامی) در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در اواخر سال 97 از طریق شرکت در مناقصه به ملی حفاری واگذار شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران درباره پروژه‌های در دست اجرای این شرکت نیز گفت: حفاری و تعمیر 3+9 حلقه چاه در حوزه عملیات شرکت نفت و گاز اروندان، پروژه 3 +20 که آخرین حلقه آن در دست اجراست و پروژه 10 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی در حیطه عملیاتی شرکت مهندسی و توسعه نفت از برنامه‌های در دست اجرای این شرکت است.

وی اضافه کرد: همچنین حفاری 1+5 حلقه چاه تعمیراتی در فاز 17 و 18 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس و پروژه حفاری 6+8 حلقه چاه اکتشافی برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در قالب دو پروژه از دیگر برنامه‌هایی است که در 24 ماه گذشته جنبه اجرایی به خود گرفته است.

وی در همین زمینه به تکمیل پروژه‌های کلید در دست (EPD ) حفاری 22 حلقه چاه در فازهای 17 و 18 و 14 حلقه چاه در فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی و هفت حلقه چاه در میدان نفتی آذر اشاره کرد که هم‌اکنون در چرخه تولید قرار دارند.

موسوی امضای تفاهمنامه و توافقات جدید و توسعه همکاری با شرکت‌های نفتی و خصوصی از جمله شرکت انرژی دانا، شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی، گروه گسترش انرژی پارسارگاد، توسعه پترو ایران، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، دانشگاه‌های صنعت نفت، صنعتی شریف، شیراز، خراسان رضوی، چند مرکز پژوهشی و ... را از جمله اقدام‌های محقق‌شده شرکت ملی حفاری ایران در دو سال اخیر برشمرد.

موسوی در ادامه از بومی‌سازی قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری به عنوان راهبردی برای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی یاد کرد و افزود: طراحی و ساخت شمار قابل توجهی قطعات و تجهیزات راهبردی در نتیجه تعامل و همکاری با 250 شرکت سازنده و صنعتگران داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین به صورت همکاری مشترک از سوی شرکت و مراکز دانشگاهی از دیگر اقدام‌های این شرکت در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران همچنین فرآیندنگری، تدوین منشور اجرایی در بخش‌های ساختاری، مالی، اداری و...، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، توجه بیش از پیش به انضباط مالی، اداری، ایمنی، بهینه‌سازی هزینه‌ها، پیگیری رفع مشکلات و توجه به خدمات رفاهی و فرهنگی کارکنان، آموزش‌های تخصصی و افزایش سطح دانش فنی کارکنان در سطوح مختلف را از دیگر اقدام‌ها و فعالیت‌های شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد.

وی به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در این شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت ملی حفاری ایران حسب وظایف سازمانی و تاکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی و امدادی به نحو شایسته‌ای نسبت به بسیج امکانات و تجهیزات و بهره‌گیری از متخصصان عملیاتی و پشتیبانی خدماتی اقدام کرده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها