سعید ملایی به مقام پنجم رقابت‌های جهانی جودو رسید

جودوکار وزن 81- کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای جهان2018 در دیدار رده‌بندی رقابت های جهانی ژاپن مقابل حریف گرجستانی شکست خورد و از رسیدن به مدال بازماند.

سعید ملایی به مقام پنجم رقابت‌های جهانی جودو رسید
کد خبر: 335448
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۶:۰۴:۲۲

اعتمادآنلاین| ‎ در ادامه رقابت‌های جودوی قهرمانی جهان 2019 که در توکیو پایتخت ژاپن در حال برگزاری است، سعید ملایی دارنده مدال‌های طلای جهان 2018 و برنز جهان 2017 و نفر نخست رنکینگ وزن 81- کیلوگرم جهان در دیدار رده‌بندی برابر لوکا ماسورادزه نفر 29 رنکینگ جهان و دارنده مدال برنز جوانان جهان 2018 به روی تاتامی رفت که در سه دقیقه و 14 ثانیه ایپون شد.

ملایی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر اشرف موتی دارنده مدال برنز آفریقا در سال 2019 از مراکش به روی تاتامی رفت و با ضربه فنی به برتری رسید. وی سپس مقابل کارلوس لوز نفر 141 رنکینگ جهان از پرتغال در مدت زمان یک دقیقه و 8 ثانیه با ضربه فنی پیروز شد. ملایی در یک هشتم نهایی نیز برابر خاسان خالمورزایف نفر دهم رنکینگ جهان و دارنده مدال‌های طلای المپیک 2016 و برنز جهان 2017 از روسیه به برتری رسید و راهی دور یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل آنتوین والویز دارنده مدال‌های برنز المپیک و نقره و برنز جهان از کانادا به روی تاتامی رفت و در همان دقیقه نخست موفق به ضربه فنی حریف شد اما در مبارزه نیمه نهایی در وقت طلایی برابر حریف بلژیکی شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

در این وزن ساگی موکی از رژیم صهیونیستی و نفر دوم رنکینگ در فینال برابر رقیب خود از بلژیک با ضربه فنی به پیروزی رسید و مدال طلای جهان را از آن خود کرد. دیگر مدال برنز این وزن نیز به جودوکار کانادا رسید.

ملایی تنها نماینده اعزامی ایران به رقابت‌های قهرمانی جهان بود.

رقابت‌های جودوی قهرمانی جهان 2019 با حضور 505 جودوکار مرد و 329 جودوکار زن از 146 کشور جهان به میزبانی توکیو پایتخت ژاپن در حال برگزاری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها