کد خبر: 335511
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۲۰:۱۷:۴۸
| |

جیمز ماتیس، وزیر دفاع پیشین آمریکا:

آمریکا با پس زدن هم‌پیمانانش بدل به خطری روزافزون در جهان شده است

جیمز ماتیس، وزیر دفاع پیشین آمریکا، گفت که زمانی از سمتش استعفا داد که دریافت دیگر نصایحش به خرج رئیس‌جمهوری این کشور نمی‌رفت.

آمریکا با پس زدن هم‌پیمانانش بدل به خطری روزافزون در جهان شده است
کد خبر: 335511
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۲۰:۱۷:۴۸

اعتمادآنلاین| جیمز ماتیس، وزیر دفاع پیشین آمریکا، امروز -‌چهارشنبه- با انتقاد از رویکرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در منزوی کردن کشورش گفت که ایالات متحده با پس زدن هم‌پیمانانش بدل به «خطری روزافزون در جهان» شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، وی در یادداشتی بر کتابش با عنوان «یادگرفتن رهبری» که در روزنامه وال‌استریت ژورنال منتشر شد گفت زمانی از سمتش استعفا داد که دریافت دیگر نصایحش به خرج رئیس‌جمهوری آمریکا، نمی‌رود. وی افزود: «تا زمانی که توانستم تلاش خود را کردم.»

ماتیس در این مقاله بدون آن‌که نامی از ترامپ ببرد عنوان کرد: «نقشی ستیزه‌دوست به‌تنهایی برای یک رهبری کافی نیست. یک رهبر باید از خود ذکات استراتژیک نشان داد و به کشورهایی که هنگام گرفتاری کنارمان ایستاده‌اند احترام بگذارد. با حفظ موضع استراتژیک و احترام به منافع کشورهایی که با آن‌ها اهداف مشترک داریم، بهتر می‌توانیم با دنیای معیوبی که در آن به سر می‌بریم کنار بیاییم. بدون این رویکرد، موضع تنهایی را خواهیم گرفت، موضعی که بدل به خطری روزافزون برای جهان می‌شود.»

وی در ادامه گفت: «آنچه مرا در کسوت یک فرد نظامی بیش از همه نگران می‌کند دشمنان بیرونی‌مان نیست، بلکه تفرقه‌های داخلی خودمان است. ما به قبایل معاندی تبدیل شده‌ایم که به جای کشف زمینه‌های مشترک‌مان و یافتن راه حل برای مسائل علیه یکدیگر جار و جنجال راه می‌اندازیم.»

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها