رئیس هیئت تحقیق و تفحص از گمرکات کشور:

ساختار گمرک باید اصلاح شود/ کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین مشکل گمرک

نادر قاضی‌پور، رئیس هیئت تحقیق و تفحص از گمرکات کشور، با تأکید بر لزوم اصلاح ساختار گمرک، گفت: کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین مشکل گمرکات است.

ساختار گمرک باید اصلاح شود/ کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین مشکل گمرک
کد خبر: 335570
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ۱۰:۳۱:۲۴

اعتمادآنلاین| نادر قاضی‌پور، رئیس هیئت تحقیق و تفحص از گمرکات کشور، صبح پنجشنبه به همراه معاون اداری مالی گمرگ جمهوری اسلامی ایران، مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان، نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیرکل گمرک آستارا از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان بازدید کرد و در جریان کاستی‌ها و نیازهای این بندر دریایی فعال و مرزی شمال کشور قرار گرفت.

وی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا از پست‌های اسکله این بندر، سیلوها، گمرک و انبارهای نگهداری کالا بازدید کرد و در جمع خبرنگاران از تصمیم مجلس شورای اسلامی برای فعال کردن گمرکات کشور خبر داد.

نادر قاضی پور با بیان اینکه تشکیل هیئت تحقیق و تفحص از گمرکات کشور با رأی نمایندگان و تعیین اعضا از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس بوده و این هیئت از گمرکات کشور بازدید و از نزدیک با نواقص و کاستی‌های بنادر و گمرکات کشور آشنا می شود، اظهار کرد: هیئت فوق برای رفع مشکلات در حوزه گمرکات دریایی با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، مسئولان محلی، تجار و بازرگانان و شناسایی نقاط ضعف آنها در تلاش است تا قوانین گمرکی را عملی کرده و مشکلات گمرکات را برطرف کند.

وی هدف اصلی از تحقیق و تفحص را رفع موانع، نواقص و مشکلات عنوان کرد و گفت: این هیئت به دنبال مچ‌گیری نبوده و فقط به فکر رفع مشکلات است.

قاضی پور افزود: پس از نفت بیشترین درآمد کشور از امور مالیاتی است و پس از آن نیز گمرکات نقش ویژه‌ای در درآمدزایی و توسعه اقتصادی کشور دارند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از گمرکات کشور با اشاره به لزوم اصلاح ساختار گمرک، گفت: اولین مشکل گمرک کمبود نیروی انسانی است و میزان حقوق و دستمزد و کنترل و نظارت دستگاه‌های مربوطه از دیگر مشکلات این حوزه است.

قاضی پور با بیان اینکه چرا باید تجار از صدور بخشنامه‌های گمرکی ضرر کرده و صادرات کشور دچار آسیب شود، افزود: بخشنامه‌های شبانه برخی وزرا به سازمان‌ها، ستون پنجم دشمن و خیانتی فلج کننده است و باید جلوی انجام برخی از این بخشنامه‌ها گرفته شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها