کد خبر: 335613
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ۱۳:۱۸:۰۶
| |

قاتل دشتی دستگیر شد

 فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: مجرم سابقه داری که در دو ماه گذشته دو راننده و یک نوجوان خورموجی را به قتل رسانده بود، به همراه همدستش شناسایی و دستگیر شدند.

قاتل دشتی دستگیر شد
کد خبر: 335613
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ۱۳:۱۸:۰۶

اعتمادآنلاین| ‌ سردار خلیل واعظی بیان کرد: در پی وقوع سه فقره قتل در شهرستان دشتی با تلاش‌های گسترده تیم عملیات جرایم جنایی پلیس آگاهی استان و شهرستان دشتی فرد سابقه دار 36 ساله به هویت «الف» به عنوان مظنون اصلی به همراه همدستش شناسایی و شب گذشته دستگیر شدند.

او ادامه داد: عصرسومین روز تیر این متهم یک دستگاه خودرو پژو را از خروجی شهر بوشهر به مقصد شهر دیر دربست کرایه می‌کند و در زمین‌های کشاورزی اطراف شهرخورموج با شلیک اسلحه از پشت، راننده را به قتل می‌رساند، خودرو را سرقت می‎کند و دو روز بعد آن را به مبلغ 10 میلیون تومان می‌فروشد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: در آخرین روز مرداد نیز جسدی در حالی که با اسلحه به قتل رسیده بود در زمین‌های کشاورزی اطراف شهر خورموج کشف شد، با حضور پلیس و تحقیقات کارآگاهان مشخص شد بین این قتل و قتل تیر شباهت‌هایی در نوع و شیوه عمل قاتل یا قاتلان وجود دارد و این فرضیه که عامل هر دو قتل ممکن است یک نفر باشد، تقویت شد.

سردار واعظی گفت: پنج روز پس از این حادثه، با مرکز 110 تماس گرفته و اعلام شد در یک مجتمع مسکونی در شهر خورموج نوجوان 13 ساله‌ای خفه و سپس با ضربات چاقو به قتل رسیده و قاتل نیز متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: با حضور کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی و انجام تحقیقات میدانی مجرم سابقه‌دار 36 ساله به هویت «الف» به عنوان مظنون قتل شناسایی و در مخفیگاهش در شهر کاکی دستگیر شد.

سردار واعظی گفت: این متهم ضمن اعتراف به هر سه فقره قتل، اعلام کرد فرد سابقه دار دیگری به هویت «ص» در قتل دوم همدستش بوده که پلیس او را نیز شناسایی و دستگیر کرد.

فرمانده پلیس استان بوشهر درباره جزئیات دومین اقدام مجرمانه این قاتل، بیان کرد: متهم به همراه همدست سابقه دارش به هویت «ص» در سه‌راهی دلوار خودرو پرایدی را به مقصد شهر دیر دربست می‌کنند، حوالی شهر خورموج راننده را به قتل می‌رسانند و جسدش را در یک حلقه چاه کشاورزی مخفی می‌کنند.

سردار واعظی درباره سومین قتل نیز این طور توضیح داد: در پنجمین روز شهریور نیز متهم که مسلح بوده، به منزل مسکونی فردی به هویت «م» در شهر خورموج مراجعه و طلب خود را مطالبه می‌کند و در سه مرحله صاحبخانه را به بهانه‌های مختلف به بیرون می‌فرستد که در مرحله سوم پس از قتل برادر 13 ساله صاحبخانه، او را تهدید می‌کند در صورت نپرداختن مطالباتش او را نیز خواهد کشت و هنگامی که قصد شلیک و کشتن صاحب خانه را داشته اسلحه وی گیر می‌کند و طعمه چهارم موفق می‌شود از دست قاتل فرار کند.

او ادامه داد: علاوه بر قاتل و همدستش، در این زمینه دو نفر دیگر هم دستگیر شدند، همچنین یک دستگاه خودرو توقیف و دو قبضه اسلحه نیزکشف شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: متهم دستگیر شده از مجرمان سابقه‌دار شهرستان و معتاد به مصرف مواد مخدر است و تا کنون به هر سه فقره قتل اعتراف کرده است.

سردار واعظی با بیان اینکه در تحقیقات اولیه انگیزه متهم در هرسه فقره قتل سرقت و مسائل مالی بوده است، گفت: حمل سلاح غیرمجاز و اعتیاد عامل اصلی تأثیرگذار در وقوع جنایت‌های این مجرم بود که باعث آسیب فراوان به خانواده خود و مقتولان شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها