ابوالفضل سروش، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

سلامت مردم محل آزمون و خطا نیست/ کمیسیون بهداشت برای تنویر افکار عمومی درباره آثار پارازیت با مسئولان مربوطه جلسه برگزار خواهد کرد/ تاکنون به موضوع دغدغه ملی پارازیت‌ها وارد نشده‌ایم/ پارازیت‌های مخابراتی اثر سوئی بر انسان نمی‌گذارد، اما درباره پارازیت ما

ابوالفضل سروش، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: سلامت مردم محل آزمون و خطا نیست که نسبت به آن بی‌اهمیت باشیم. بنابراین به منظور تنویر افکار عمومی و روشن شدن این ابهام که پارازیت‌های موجود در فضا برای انسان مضر است یا خیر، از مسئولان مربوطه دعوت می‌کنیم در کمیسیون بهداشت برای نمایندگان در این‌باره شفاف‌سازی کنند.

سلامت مردم محل آزمون و خطا نیست/ کمیسیون بهداشت برای تنویر افکار عمومی درباره آثار پارازیت با مسئولان مربوطه جلسه برگزار خواهد کرد/ تاکنون به موضوع دغدغه ملی پارازیت‌ها وارد نشده‌ایم/ پارازیت‌های مخابراتی اثر سوئی بر انسان نمی‌گذارد، اما درباره پارازیت ما
کد خبر: 335629
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ابوالفضل سروش، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین »، با اشاره به نگرانی‌های مطرح‌شده در مورد امواج پارازیت موجود در فضای زندگی مردم توضیح داد: درباره مضر بودن یا نبودن امواج پارازیتی موجود در فضای زندگی مردم اطلاعات زیادی ندارم، تا این حد می‌دانم که پارازیت‌های موجود به 2 بخش پارازیت‌های مخابراتی و پارازیت‌های ماهواره‌ای تقسیم می‌شوند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: چون یکی از دکل‌های مخابراتی مقابل منزل مسکونی ما بود موضوع را به طور جدی پیگیری کردم و تحقیق مفصلی انجام دادم و البته متوجه شدم پارازیت‌های مخابراتی اثر سوئی بر انسان نمی‌گذارد، اما درباره پارازیت ماهواره‌ای اطلاعات علمی ندارم و تحقیق نکرده‌ام.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته سال‌هاست که این موضوع به طور جدی مطرح می‌شود و برخی معتقدند پارازیت ماهواره‌ای تاثیر معناداری بر انسان نمی‌گذارد و گروهی دیگر بر مضر بودن این امواج تاکید می‌کنند، اما تاکنون احتمال آسیب‌های مخرب آن رد نشده است.

سروش گفت «چون پارازیت ارتباط مستقیمی با سلامت و بهداشت جامعه دارد، این موضوع را هفته پیش رو در کمیسیون بهداشت و درمان مطرح خواهم کرد» و توضیح داد: از آنجا که ما نمایندگان و اعضای کمیسیون بهداشت مجلس در برابر سلامت مردم مسئولیم، قطعاً هفته آینده درباره موضوع مهم پارازیت‌ها با دکتر نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت، طرح مساله می‌کنم تا از مسئولان مربوطه بخواهد و از آنها دعوت کند با حضور در کمیسیون بهداشت دراین باره شفاف‌سازی کنند.

او همچنین گفت: مساله پارازیت‌ یک دغدغه ملی است و ارتباط مستقیمی با سلامت و بهداشت جامعه دارد، بنابراین چون سلامت مردم محل آزمون و خطا نیست، مسئولان مربوطه باید در این باره به اعضای کمیسیون بهداشت، که 20 نفر پزشک هستند، توضیح دهند و نظرات و استدلال‌های علمی خود را بیان کنند تا در نهایت به جمع‌بندی برسیم.

این نماینده مجلس دهم در پایان گفت: متاسفانه تاکنون در کمیسیون بهداشت به موضوع پارازیت‌ها ورود نکرده‌ایم و هفته جاری هم دستور جلسه خودمان را داریم، اما به دلیل اهمیت موضوع، با دکتر نوبخت در این‌باره صحبت می‌کنم تا هفته بعد از تعطیلی مجلس، به منظور تنویر افکار عمومی، با مسئولان مربوطه جلسه‌ای مشترک ترتیب دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها