توجیه سعید جلیلی برای تشکیل دولت سایه؛

نباید معطل کسی ماند و آتش به اختیار بود/باید سایه به سایه مسائل کشور را دنبال کرد

جلیلی با اشاره به فرمان آتش به اختیار رهبرانقلاب خاطر نشان کرد: نباید معطل کسی ماند؛ جلیلی و دیگران فرقی ندارند. گفتمانی که ما تحت عنوان «دولت سایه» آن را پیگیری میکنیم و مدعی هستیم که سایه به سایه باید مسائل کشور را دنبال کرد و به تناسب موضوع به تایید، تصحیح یا تکمیل آنها پرداخت در هر دانشکده‌ و دانشگاهی نیز قابل پیگیری توسط تشکل های دانشجویی است.

نباید معطل کسی ماند و آتش به اختیار بود/باید سایه به سایه مسائل کشور را دنبال کرد
کد خبر: 335655
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ۱۵:۵۷:۵۲

اعتمادآنلاین| روز گذشته سعید جلیلی به همراه تیم های اقتصادی دولت سایه در نشستی چند ساعته به توضیح نقاط دارای اهمیت برای عملیات های دانشجویی و مطالبه‌گری پرداخت.دانشجویان شرکت کننده در طرح های دانشجویی نظیر «طرح شهید دیالمه»، «طرح رسانه‌ای نباء» و «طرح 1435» میزبان این مراسم بودند.


سعید جلیلی در ابتدای این نشست با تشبیه جنگ اقتصادی امروز به دوران دفاع مقدس، تشکیل جبهه اقتصادی را لازمه بی اثرسازی تحریم ها دانست و ابراز داشت: تحمیل جنگ اقتصادی به ملت ایران بدین معناست که برآورد دشمن از یگان های اقتصادی ما آنها را متقاعد کرده تا از این طریق به اهداف خود برسند؛ کما اینکه ضعف در نیروی نظامی پس از وقوع انقلاب اسلامی، صدام و پشتیبانان او را به این نتیجه رساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: برای مبارزه با این جنگ تحمیلی در حوزه اقتصاد همه ما از جمله دانشگاه و تشکل های دانشجویی باید در جبهه های جنگ اقتصادی حضور پیدا کنیم و نسبت خود و نقش موثر و حداکثری خود را تعریف و ایفاء کنیم. اردوی تشکیلاتی برای آمادگی پیش از عملیات است؛ منطق، نقشه، مختصات و نقش های عملیاتی در این اردوها باید تعیین گردد و خرمشهر های پیش رو برای آزادسازی مشخص شوند تا دشمن همانند دفاع مقدس از تهدید و حمله ناامید گردد.

جلیلی، آزادسازی افکار عمومی از تحلیل های سراپا غلطی که دشمنان القاء میکنند را یکی دیگر از خرمشهر های پیش‌رو خواند و تصریح کرد: دشمن بر روی نقاط ضعف و قوت ما متمرکز است و سعی در تصعیف نقاط قوت ما و ضربه از سوی نقاط ضعف ما دارد. اینکه کشور هایی نظیر فرانسه و آمریکا در پی شکل دادن مذاکرات جدید بر سر موضوعاتی نظیر موشکی و منطقه هستند به همین خاطر است تا نقاط قوت ملت ایران را هدف قرار دهند.

وی با اشاره به فرمان آتش به اختیار رهبرانقلاب خاطر نشان کرد: نباید معطل کسی ماند؛ جلیلی و دیگران فرقی ندارند. گفتمانی که ما تحت عنوان «دولت سایه» آن را پیگیری میکنیم و مدعی هستیم که سایه به سایه باید مسائل کشور را دنبال کرد و به تناسب موضوع به تایید، تصحیح یا تکمیل آنها پرداخت در هر دانشکده‌ و دانشگاهی نیز قابل پیگیری توسط تشکل های دانشجویی است.

جلیلی با دعوت از همکاران خود برای ارائه نقطه نظراتشان اظهار داشت: نکاتی که امروز عنوان خواهد شد، صرفا مثال هایی است که دانشجویان میتوانند مشابه آن در سایر موضوعات اقدام نمایند .کارگروه های نفت و گاز، نیرو، اقتصاد دانش بنیان و کشاورزی در این نشست پیشنهاد های خود را ارائه خواهند داد تا ان‌شاءالله به عنوان چند صورت مسئله مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها