کد خبر: 335692
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ۱۸:۰۰:۲۰
| |

محمدرضا ملکشاهی‌راد، عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد؛

نامه تعدادی از نمایندگان مجلس به هیات‌رئیسه درباره مدیران نجومی‌بگیر

محمدرضا ملکشاهی‌راد، عضو کمیسیون عمران مجلس، از نامه جمعی از نمایندگان پارلمان به هیئت‌رئیسه برای رسیدگی به رعایت نکردن قانون از سوی برخی مدیران برای ثبت نکردن میزان حقوق و مزایای‌شان در سامانه شفافیت حقوق خبر داد.

نامه تعدادی از نمایندگان مجلس به هیات‌رئیسه درباره مدیران نجومی‌بگیر
کد خبر: 335692
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ۱۸:۰۰:۲۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا ملکشاهی‌راد، عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت:‌ سامانه‌ای برای شفافیت حقوق کارمندان و مدیران دولتی راه‌اندازی شده که باید پرداختی‌ها در آن ثبت شود، اما طبق شواهد، برخی از دستگاه‌ها، این سامانه را دور زده‌اند و به برخی از مدیران‌شان حقوق‌های نامتعارف پرداخت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دست‌اندازی به بیت‌المال و دریافت حقوق‌های نامتعارف، به‌طور قطع مبنای قانونی ندارد، اظهار داشت: طبق گزارش‌هایی که به مجلس از دستگاه‌های مختلف ارسال شده، برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی، همچنان حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌ و می‌کنند، اما وجهه شبهه قانونی به آن داده‌اند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس اضافه کرد: طبق اطلاعاتی که به دست ما در مجلس رسیده، برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی با مصوبه‌هایی در هیئت‌مدیره‌های شرکت‌های تابعه، پرداخت حقوق‌های نجومی را قانونی کرده که ضروری است دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ورود کنند.

ملکشاهی‌راد، یکی دیگر از اشکالات موجود بر سر راه جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی را، ممانعت برخی مدیران از درج فیش‌های حقوقی‌شان در سامانه شفافیت عنوان کرد و گفت: طبق ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه، مصوب مجلس، می‌بایست شفاف‌سازی در نظام پرداخت کشور ایجاد شود، اما تعدادی از مدیران در این قانون، کارشکنی کرده و در مسیر اجرا، مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: ثبت نکردن حقوق و مزایا از سوی مدیران دولتی در سامانه شفافیت حقوق، استنکاف از قانون تلقی شده و مجازات‌هایی برای آن در نظر گرفته شده که از دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی می‌خواهیم تا به این مسئله ورود کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان، از نامه جمعی از نمایندگان پارلمان به هیئت‌رئیسه خانه ملت برای رسیدگی به رعایت نکردن قانون از سوی برخی مدیران برای ثبت نکردن میزان حقوق و مزایای‌شان در سامانه شفافیت حقوق خبر داد و خاطرنشان کرد: از هیئت‌رئیسه مجلس می‌خواهیم تا در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند، زیرا برخی مدیران در در حق جمع کثیری از کارمندان و مدیران صادق احجاف می‌کنند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها