کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا تهدید از طریق اس‌ام‌اس جرم محسوب می‌شود؟

آیا تهدید از طریق اس‌ام‌اس جرم محسوب می‌شود؟ برای اینکه اس‌ام‌اس‌های تهدیدآمیز را به عنوان مدرک در دادگاه ارائه کنیم چه اقدامی باید صورت گیرد؟ پلیس فتا چه کمکی می‌تواند بکند؟

آیا تهدید از طریق اس‌ام‌اس جرم محسوب می‌شود؟
کد خبر: 335715
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- پرسش مخاطب اعتمادآنلاین : آیا تهدید از طریق اس‌ام‌اس جرم محسوب می‌شود؟ برای اینکه اس‌ام‌اس‌های تهدیدآمیز را به عنوان مدرک در دادگاه ارائه کنیم چه اقدامی باید صورت گیرد؟ پلیس فتا چه کمکی می‌تواند بکند؟

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین : تهدید به هر نحو که باشد جرم تلقی می‌شود و بر اساس ماده 699 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392، هر گاه فردی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل، ضرر نفسی، شرافتی، مالی یا افشای سری نسبت به خود یا بستگان او کند، اعم از اینکه به واسطه این تهدید تقاضای وجه، مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد، مجازات فرد مجرم تا 74 ضربه شلاق یا حبس از 2 ماه تا 2 سال خواهد بود


متن پیامک توسط کلانتری یا پلیس فتا خارج‌نویسی می‌شود و شما می توانید به استناد آن در دادسرا طرح شکایت کنید.

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی Modiretemad@ در تلگرام با ما در میان بگذارید، و مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها