کد خبر: 335717
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا تزریق بوتاکس تقلبی جرم است؟

به علت تزریق نادرست بوتاکس توسط پزشک دچار عوارض حاد و وخیمی شدم و بخشی از صورتم کبود و فلج شده و افتادگی پلک پیدا کرده‌ام. از پزشک مربوطه شکایت کردم. لطفاً بفرمایید با توجه به اینکه در گزارش پزشکی قانونی این موارد ذکر شده است، قوانین چه می‌گویند؟

آیا تزریق بوتاکس تقلبی جرم است؟
کد خبر: 335717
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- سوال مخاطب اعتمادآنلاین: به علت تزریق نادرست بوتاکس توسط پزشک دچار عوارض حاد و وخیمی شدم و بخشی از صورتم کبود و فلج شده و افتادگی پلک پیدا کرده‌ام. از پزشک مربوطه شکایت کردم. لطفاً بفرمایید با توجه به اینکه در گزارش پزشکی قانونی این موارد ذکر شده است، قوانین چه می‌گویند؟

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین: مرجع رسیدگی به قصورات پزشکی در تهران دادسرای ویژه جرائم پزشکی و دارویی و در سایر شهرستان‌ها، دادسرا‌های عمومی و انقلاب است.

همچنین مطابق ماده 495 قانون مجازات اسلامی: «هر گاه پزشک در معالجاتی که انجام می‌دهد موجب تلف یا صدمه بدنی گردد، ضامن دیه است مگر آنکه عمل او مطابق مقررات پزشکی و موازین فنی باشد..» بنابراین در صورت عدم قصور یا تقصیر پزشک برای او مسئولیتی وجود ندارد.

گفتنی‌ است رسیدگی به تخلفات انتظامی پزشک در سازمان نظام پزشکی منافاتی با رسیدگی به جرائم او در محاکم دادگستری ندارد.



پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی Modiretemad@ در تلگرام با ما در میان بگذارید، و مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها