محمدجواد کولیوند، عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی:

تمرکز دولت در دو سال پایانی ایجاد ثبات اقتصادی باشد

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: دولت باید در دو سال آینده نسبت به ایجاد ثبات اقتصادی در بازار اقدام کرده و با تسهیل روند صدور مجوزها، یکی از موانع پیش روی تولیدکنندگان را بردارد.

تمرکز دولت در دو سال پایانی ایجاد ثبات اقتصادی باشد
کد خبر: 335749
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۰۸:۵۰:۴۷

اعتمادآنلاین| محمدجواد کولیوند، عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی درباره اولویت‌هایی که دولت در دو سال پایانی باید در دستور کار خود قرار دهد، بیان کرد: یکی از اقدامات جدی که دولت باید در دو سال باقی مانده در اولویت قرار دهد، ایجاد ثبات اقتصادی در بازار است و مدیریت پولی کشور باید مدنظر دولت باشد، بانک مرکزی باید مدیریت صحیحی که تا به امروز داشته است را با قدرت ادامه دهد. از سوی دیگر بانک ها باید تسهیلات لازم را به بخش تولید، حمل و نقل، خدمات و کشاورزی ارایه دهند تا شاهد یک ثبات نسبی در بازار باشیم. در صورت شکل گیری این ثبات اقتصادی می توان نمره مثبتی به دولت در بخش اقتصاد داد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی با بیان اینکه اگر در بخش اقتصاد این ثبات شکل نگیرد ما با مشکل روبه رو خواهیم شد، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر برای حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد رونق در بازار تولید دولت باید روند صدور مجوزها را سهل و آسان کند. صدور مجوز توسط چندین دستگاه باعث ایجاد جزیره های متعددی شده و سرمایه گذاران را گرفتار کرده است. زمانی که سرمایه گذار و تولید کننده موفق به اخذ مجوز از جزیره هشتم می شوند مجوزی که از جزیره اول گرفته اند باطل شده است. این روند یک مانع جدی و عامل بازدارنده بر سر راه تولید کنندگان است.

کولیوند در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر فاصله گرفتن دولت از حاشیه ها بیان کرد: از تصمیمات دولت در مسائل بین المللی گرفته تا مسائل داخلی و انتخاب مدیران می تواند حاشیه ساز شود. دولت باید خود را دولت جمهوری اسلامی بداند و بدون اتکا به تفکرات طیف چپ یا راست برنامه ریزی و تصمیم گیری کند. اگر اینگونه حرکت کند از حاشیه ها نیز دور می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها