کد خبر: 335822
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۰:۵۶:۰۰
| |

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

اختصاص 24 میلیارد تومان بودجه برای پایان مدارس خشتی در کرمان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سفر به استان کرمان از اختصاص 24 میلیارد تومان برای پایان مدارس خشتی و گلی، 9 میلیارد تومان برای پایان بخاری نفتی و 10میلیارد تومان برای دانش آموزان مدارس شبانه روزی به استان کرمان خبر داد.

اختصاص 24 میلیارد تومان بودجه برای پایان مدارس خشتی در کرمان
کد خبر: 335822
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۰:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سید جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سفر به استان کرمان در جمع مسئولان آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: استان کرمان از حیث وضعیت آموزش و پرورش از ویژگی های خاصی برخوردار است. در ویژگی اول فاصله طولانی و پراکندگی بسیار بالایی بین مناطق استان کرمان وجود دارد که این فاصله به بیش از 1050کیلومتر می رسد.

وی با اشاره به ویژگی دوم استان کرمان اظهار کرد: جمعیت دانش آموزی استان به شکل موزائیکی است به گونه ای که دانش آموزان اتباع خارجی، عشایری و سایر دانش آموزان با شرایط متفاوت دیگر دارد.

حسینی با بیان سومین ویژگی استان کرمان گفت: فاصله بسیار زیاد بین مناطق شمال و جنوب این استان که نابرابری هایی اجتماعی- اقتصادی درآن کاملاٌ نمایان است به طوری که 18منطقه استان کرمان محروم ولازم التعلیم هستند.

بنا به اعلام گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: چهارمین ویژگی استان کرمان؛ وجود 608 مدرسه زیر 10 نفر دانش آموز و 270 مدرسه زیر 5 نفردانش آموز است.

وی در مورد پنجمین ویژگی استان کرمان گفت: 20 درصد مدارس و دانش آموزان استان کرمان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که آن را از میانگین 11درصدتحصیل دانش آموزان مدارس غیردولتی درکشور کاملاٌ متمایز می کند و نشان از مشارکت بالای بخش خصوصی در تعلیم و تربیت این استان دارد. همچنین فعالیت بالای خیرین مدرسه ساز در این استان است به طوری که در سال گذشته بیش از60 مدرسه در این استان توسط خیرین ساخته شده است.

حسینی با اشاره به ویژگی ششم استان کرمان افزود:310 هزار هنرجوی فنی و حرفه ای و کاردانش با رشد 32 درصد و میزان برون سپاری کاردانش با رشد 120 درصدی و وجود 50 هنرستان کارآفرین به این استان موقعیت خاصی از نظر رشد آموزش های فنی وحرفه ای داده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر انجام دو اقدام ویژه در این استان تاکید کرد و گفت: در اولین اقدام؛ در مرکز استان مرکز رشد کارآفرینی ایجاد خواهد شد و در اقدام دوم؛ مجمع خیرین توسعه آموزش های فنی و حرفه ای ایجاد خواهد شد. همچنین برای کمک به خیرین کارگروه تسهیل مشارکت خیرین راه اندازی خواهد شد و مجمع خیرین مدرسه یار با انواع یاورهایش مانند مدرسه یاری، فن یاری، دانش یاری، هنر یاری و ورزش یاری راه اندازی خواهد شد و در کنار این موارد، برای افزایش فرهنگ مشارکت در دانش آموزان از اول مهر مجمع خیرین مدرسه یاری دانش آموزی نیز شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به تحصیل 32 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی استان کرمان اظهار کرد: این مدارس نقش بسیار ویژه ای در افزایش پوشش تحصیلی و فارغ التحصیلان به ویژه در مناطق محروم دارد لذا از محل500 میلیارد تومان اعتبار یارانه ها که قرار است به آموزش و پرورش اختصاص یابد، 10 میلیارد تومان برای افزایش خدمات کیفی به مدارس شبانه روزی استان کرمان تخصیص داده خواهد شد.

حسینی گفت: در استان کرمان 3019 نفر از فرزندانمان بازمانده از تحصیل هستند که باید بسیار سریع با همه امکانات داخلی آموزش و پرورش، بخش عمومی و سایر دستگاه ها جهت شناسایی و بازگرداندن آنها به تحصیل تمام توان را به کار گرفت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در طول دولت تدبیر و امید، دو میلیون و ششصد هزار نفر بیسواد و کم سواد باسواد شده اند و اکنون در کشور 140 هزار بازمانده از تحصیل وجود دارد، اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی استان کرمان 4،9 متر برای هر دانش آموز است که این شاخص در کشور 5،2 متر مربع و استاندارد جهانی آن 2،8 مترمربع است که باید تلاش کنیم این شاخص را به میانگین کشور و سپس جهانی ارتقا دهیم لذا در این راستا 269 کلاس درس با بیش از 55 میلیارد تومان برای اول مهر به مدارس استان اضافه خواهد شد.

حسینی شاخص دانش آموز در کلاس درس در استان کرمان را 21 نفر اعلام کرد و گفت: این شاخص نسبت به شاخص کشوری که 24 نفر است، در استان کرمان وضع بهتری دارد اما به دلیل پراکندگی بالا و تعداد زیاد دانش آموزان خصوصاٌ در مرکز استان سرانه فضای آموزشی آن از میانگین کشوری پایین تر است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها