کد خبر: 335834
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۱:۱۴:۴۸
| |

کاهش قیمت جهانی طلا

در حالی که تحولات مثبت مرتبط با مذاکرات تجاری آمریکا و چین بار دیگر اشتهای سرمایه گذاران برای حضور در بازارهای پرریسک را افزایش داده است، قیمت طلا امروز کاهش داشت.

کاهش قیمت جهانی طلا
کد خبر: 335834
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۱:۱۴:۴۸

اعتمادآنلاین| در حالی که تحولات مثبت مرتبط با مذاکرات تجاری آمریکا و چین بار دیگر اشتهای سرمایه گذاران برای حضور در بازارهای پرریسک را افزایش داده است، قیمت طلا امروز هم کاهش داشت و در مسیر اولین کاهش هفتگی در طی 5 هفته گذشته قرار گرفت.

اما با این وجود، به دلیل نگرانی ها از کندی رشد اقتصاد جهانی، قیمت فلز زرد همچنان در مسیر ثبت چهارمین افزایش قیمت ماهانه متوالی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1524 دلار و 43 سنت رسید. دیروز نیز قیمت فلز زرد تا یک درصد کاهش یافته بود. از ابتدای هفته جاری تاکنون قیمت طلا حدود 0.1 درصد کاهش داشته است. قیمت فلز زرد در بازار امریکا هم امروز با 0.2 درصد افت به 1533 دلار و 50 سنت رسید.

کایل رودا، تحلیلگر موسسه آی جی مارکتس در این باره گفت: «خبرهایی که دیشب در مورد جنگ تجاری آمریکا و چین منتشر شد سبب رشد شاخص ها در بازارهای بورس شده است... در بازارهای اوراق قرضه نیز شاهد رشد سوددهی بوده ایم و این موجب تضعیف قیمت طلا شده است.»

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته روز پنجشنبه رایزنی های تجاری بین دو کشور صورت گرفته و برای انجام گفت وگوهای بیشتر برنامه ریزی شده است.

وزارت بازرگانی چین نیز گفته در مورد برگزاری دیدارهایی در ماه سپتامبر بین دو طرف رایزنی شده، اما اضافه کرده که این مهم است که واشنگتن افزایش تعرفه ها را متوقف کند.

میزان سود اوراق قرضه 30 ساله خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه افزایش داشت و ارزش سهام در بورس های آسیایی نیز امروز به بالاترین رقم ها در طی یک هفته اخیر رسید.

با این وجود نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهان و احتمال اتخاذ سیاست انبساطی از سوی بانک های مرکزی جهان موجب شده تا قیمت طلا همچنان در نزدیکی بالاترین رقم های جند سال گذشته باقی بماند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها