معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

تخلف در فعالیت دانشجویی به ندرت صورت می‌گیرد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه طی چند سال اخیر که بحث آسیب‌های اجتماعی و سلامت اجتماعی مطرح شده حضور پررنگ‌تری داشته‌اند.

تخلف در فعالیت دانشجویی به ندرت صورت می‌گیرد
کد خبر: 335843
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۱:۳۴:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ غلامرضا غفاری،‌ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به عمده فعالیت‌های دانشجویان در کانون‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها گفت: دانشجویان در چارچوب قواعد و مقرراتی که وجود دارد فعالیت‌های خود را انجام می دهند. به ندرت مواردی را داریم که به دانشجویان تذکر داده شده و به ندرت فعالیت‌شان در درون دانشگاه به عنوان تخلف تشخیص داده شده است.

وی در پاسخ به این سوال که بعضا گفته شده که دانشجویان تمایل چندانی به فعالیت‌ در کانون‌ها ندارند و حضور آنها کمرنگ شده است، علت این امر چیست؟ گفت: بر اساس آماری که در خصوص کرسی‌های نظریه پردازی داشتیم، در سال قبل نسبت به سال‌های پیشین به لحاظ تعداد کرسی‌های برگزار شده‌ای که بود نمره رشد قابل توجهی داشتیم. همچنین به لحاظ فعالیت و برنامه‌های سیاسی نیز در 16 آذر ماه سال گذشته در قیاس با سال‌های قبل مجوزهایی که صادر کردیم به مراتب بیش از پیش بوده و فعالیت‌ها افزایش داشته است.

غفاری در خصوص اینکه خروجی که از این کانون ها به دست می‌آید چیست و آیا کاربردی هستند تا دانشجویان به فعالیت دوباره تمایل پیدا کنند؟ گفت: فلسفه تشکیل کانون‌ها این است که دانشجویان دور هم جمع شوند، کار تیمی را فرا بگیرند و چگونگی کار جمعی، برقراری ارتباط، نوآوری، ابداع، ابتکار و مدیریت فعالیت رابطه جمعی را تجربه کنند که این امور در قالب کانون‌ها تجربه می‌شود. معمولا دانشجویانی که در این کانون‌ها و تشکل‌ها فعالیت دارند در قیاس با دانشجویانی که کمتر فعالیت می‌کنند از یک توانمندی و قابلیت بسیار بیشتری برخوردار هستند. این چیزی است که هدف تشکیل کانون‌هاست. کانون‌ها می‌خواهند توانمندی و قدرت دانشجویان را در ابعاد مختلف فراهم کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: دانشجویان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه طی چند سال اخیر که بحث آسیب‌های اجتماعی و سلامت اجتماعی مطرح شده حضور پررنگ‌تری داشتند. افزون بر این در حوزه‌های هنری فعالیت‌های خوبی در حال انجام است.

غفاری معاون وزیر علوم در پایان با اشاره به همکاری نهادهایی مانند بهزیستی با کانون‌های دانشگاهی در بحث آسیب‌های اجتماعی گفت: اساس فعالیت دانشجویان در درون دانشگاه است. طبیعتا در جاهایی که برنامه‌هایی داشته باشند، می توانند به عنوان اسپانسر و کمک کننده از جاهای مختلف استفاده کنند که در حوزه آسیب‌های اجتماعی، سازمان بهزیستی و سایر مجموعه‌هایی که در این زمینه‌ها فعالیت دارند می‌تواند همکاری کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها