کد خبر: 335873
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۲:۱۷:۳۵
| |

النجباء خبر داد:

ورود صهیونیست‌ها به عراق با گذرنامه‌های جعلی آمریکا

دبیرکل جنبش «النجباء» عراق با اشاره به نحوه ورود صهیونیست‌ها به خاک عراق، تأکید کرد این جنبش از محل حضور عناصر صهیونیستی در سفارت آمریکا در بغداد اطلاع دارد.

ورود صهیونیست‌ها به عراق با گذرنامه‌های جعلی آمریکا
کد خبر: 335873
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۲:۱۷:۳۵

اعتمادآنلاین| «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش «النجباء» عراق اعلام کرد حملات اخیر به مواضع سازمان «حشد شعبی» (بسیج مردمی) عراق از طریق پهپاد صورت گرفته، نه جنگنده اف‌35.

الکعبی در برنامه «وجهه نظر» (دیدگاه) که از شبکه «دجله» عراق پخش می‌شد، اعلام کرد، پهپادی که در منطقه «کمربند بغداد» ساقط شد، آمریکایی بود.

او درباره حضور نیرهای رژیم صهیونیستی در خاک عراق نیز گفت: «اسرائیلی‌ها با گذرنامه‌های جعلی آمریکا وارد کشور (عراق) می‌شوند».

دبیرکل النجباء با بیان اینکه این جنبش از مکان حضور صهیونیست‌ها در سفارت آمریکا و پایگاه «عین الاسد» اطلاع دارد، تاکید کرد که «یک زن اسرائیلی با درجه ژنرال، وارد عراق شده و در اربیل یک اردوگاه دارد».

الکعبی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره حضور نیروهای النجباء در خاک سوریه، اظهار داشت که حضور نیروهای این جنبش در خاک سوریه، موجب به زحمت افتادن حامیان تروریسم است، نه عراق.

او اعلام کرد حضور آنان در سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) بوده، و این جنبش «عقب‌نشینی تاکتیکی از خاک سوریه را آغاز کرده است».

این مسئول عراقی درباره حملات اخیر به حشد شعبی گفت: «در نشست سران اخیر سه‌گانه با فرماندهان حشد شعبی، آنچه علیه مواضع حشد رخ داد، بررسی و تأکید شد که آن حملات توسط یک قدرت اجنبی انجام شده که خیرخواه عراق نیست».

الکعبی با بیان اینکه نخست وزیر عراق، به تلاش برخی طرفها برای احیای داعش پی برده، اعلام کرد که هدف از نشست اخیر، هم‌افزایی تلاش‌ها و یکسان‌سازی مواضع سیاسی و نظامی در برابر حملات خارجی به عراق است.

دبیر کل النجباء درباره بیانیه این جنبش مبنی بر پایبندی به فتوای حرام بودن حضور نظامیان آمریکایی در عراق، اظهار داشت: «این فتوا یک حکم شرعی برای تمامی مقلدین و غیرمقلدین آیت‌الله حائری است».

او همچنین تأکید کرد باید به این فتوا عمل شود و تهدید کرد که اگر فراکسیون‌های سیاسی، این فتوا را اجرا نکنند، النجباء درباره اجرای آن، موضعگیری خواهد کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها