کد خبر: 335920
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۳:۴۴:۵۱
| |

مسابقات بین المللی جام وحدت در اصفهان آغاز شد

مسابقات بین المللی رزم آوران «جام وحدت» روز جمعه با حضور تیم‌های گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و ایران در اصفهان آغاز شد.

مسابقات بین المللی جام وحدت در اصفهان آغاز شد
کد خبر: 335920
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۳:۴۴:۵۱

اعتمادآنلاین| ‌ در قالب این رقابت ها 40 ورزشکار در پنج وزن، در پنج وزن در سالن 17 شهریور تختی اصفهان با یکدیگر مبارزه می کنند.


بنیانگذار رزم آوران در ایران و رییس انجمن کشور در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: هدف این رشته ترویج روحیه جوانمردی، گذشت و تعالی اخلاق است.

مجید رجایی خاطرنشان کرد : برگزاری مسابقات بین المللی به میزبانی ایران نقش شایانی در ارتقای سطح کیفی و کمی ورزشکاران ایفا می کند.

وی اضافه کرد: این رویداد در اصفهان مقدمه ای مناسب برای تداوم برگزاری رقابت های رزم آوران با حضور تیم های بیشتر است.

کیانوش مصطفایی و عباس عرب مربیگری ایران را در این دوره بر عهده دارند.


رزم آوران نام یک ورزش رزمی ایرانی است که در آن مجموعه فنون و مهارت های لازم برای نبرد به هر رزم آور آموزش داده می شود، این فنون چند بخش را شامل می شود یک بخش دفاع ها و ضربات دست و پا است که بدون گرفتن حریف انجام می شود، در بخش دیگری درگیری از نزدیک وجود دارد که با گرفتن بدن یا لباس حریف اجرای فن با کشش و پرتاب و قفل و بست مفاصل حریف صورت می گیرد مثل کشتی، و علاوه براین آموزش ها، آموزش های کاربردی انواع سلاح های سرد، آموزش های دفاع شخصی، آموزش عبور سریع از موانع با افت و خیزها و حرکات آکروباتیک بخش های دیگر این رشته را تشکیل می دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها