کد خبر: 335929
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۳:۵۶:۵۱
| |

رشد اقتصادی چین کندتر شد

اقتصاد چین در ماه اوت کندتر شد. شرایط ضعیف داخلی، افزایش درگیری های تجاری با آمریکا و بدتر شدن تجارت جهان، همه باهم دورنمای رشد اقتصادی را پایین آورده اند.

رشد اقتصادی چین کندتر شد
کد خبر: 335929
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۳:۵۶:۵۱

اعتمادآنلاین| اقتصاد چین در ماه اوت کندتر شد. شرایط ضعیف داخلی، افزایش درگیری های تجاری با آمریکا و بدتر شدن تجارت جهان، همه باهم دورنمای رشد اقتصادی را پایین آورده اند.

اقتصاددانان بلومبرگ نشانه های اولیه را از بازارهای مالی و کسب و کارها جمع آوری کرده اند که نشان می دهد حساسیت در میان مدیران فروش و بازار سهام پایین آمده و صادرات چین رو به کاهش است. ولی اطمینان کسب و کارهای کوچک برای اولین بار طی پنج ماه بهبود یافته که نشان می‌دهد احتمالاً اقدامات اولیه موثر بوده اند.

با بدتر شدن درگیری های تجاری و تضعیف ارزش یوان تا سطح 7 در برابر دلار، سیاست‌گذاران اقداماتی برای حمایت از اقتصاد شامل تلاش برای پایین آوردن هزینه وام گیری و تشویق به مصرف در پیش گرفته اند.

اولین اطلاعات رسمی از ماه اوت در روز شنبه پس از اعلام شاخص مدیران خرید منتشر خواهد شد. اقتصاددانان انتظار دارند شاخص تولید پس از رشد تولید صنعتی در جولای همچنان کند شود.

درگیری های طولانی مدت تجاری همچنان بر چین و کشورهای نزدیک که برای کارخانه‌های آن کالا تامین می کنند تاثیر می گذارد. محموله‌های ارسالی از کره جنوبی در بیست روز اول اوت نسبت به سال گذشته 13.3 درصد کاهش یافته است. شرایط گزارش شده توسط مدیران فروش به پایین‌ترین حد طی شش سال گذشته رسیده که دلیل آن ضعف اطمینان تجاری، کند شدن رشد بازار و فروش و کاهش حاشیه‌های سود است.

به گفته اقتصاددانان ،فشار بر بانک مرکزی چین برای تسهیل سیاست پولی رو به افزایش است. تولید صنعتی و نرخ بیکاری در محدوده ای قرار گرفته که نیاز به دخالت بانک مرکزی است و بازگشت رکود به کارخانه ها هم نشان می‌دهد حمایت بیشتری لازم است.

در این بین، به گفته اقتصاددان های استاندارد چارترد، شاخص کسب و کارهای کوچک در ماه جاری تا 54.5 بالا رفته که بیشتر از 53.8 ماه جولای است. شرکت های کوچکی که در داخل متمرکز هستند شرایط بهتری نسبت به شرکت های صادراتی دارند. عملکرد فعلی آن ها و دورنمای شان در ماه اوت افزایش یافته است.

بیشتر اتفاقاتی که می‌افتد بستگی به اقدامات دولت دارد.لری هو، سرپرست اقتصاددانان چین در شرکت مک کواری سکیوریتیز در هنگ کنگ در یادداشتی نوشت:« با وجود خطرات جنگ تجاری چین و آمریکا در ایجاد یک رکود، کند شدن رشد اقتصادی و تضعیف یوان، ما نمی‌خواهیم آنقدر ها هم در مورد بازار بدبین باشیم چون تعیین کننده نهایی تنها سیاست است. اگر اوضاع همچنان بدتر شود، انتظار داریم سیاستگذاران اقدامات محرک اقتصادی انجام دهند و از شدت جنگ تجاری بکاهند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها