کد خبر: 336033
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۰۸:۱۶:۰۳
| |

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

دولت برای تطابق با جنگ اقتصادی باید ظرفیت دیپلماتیک خود را حفظ کند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دولت باید برنامه‌های خود را با جنگ اقتصادی موجود تطابق دهد؛ در این راستا باید توان و ظرفیت دیپلماتیک خود را حفظ کند.

دولت برای تطابق با جنگ اقتصادی باید ظرفیت دیپلماتیک خود را حفظ کند
کد خبر: 336033
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۰۸:۱۶:۰۳

اعتمادآنلاین| محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: برای سال پیش رو و آینده چالش‌های ششگانه‌ای مشخص شده است. اقتصاد، درآمد، اشتغال، رفع آسیب های اجتماعی رفع مشکلات هسته ای و رفع مشکلاتی که ترامپ ایجاد کرده است از جمله آن است.

وی ادامه داد: دولت در دو سال باقی مانده از عمر خود باید با دقت و کار کارشناسی تلاش کند تا این مطالبات محقق شود و برای هرکدام از آن‌ها بهترین اتفاق بیافتد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: امروز شرایط اقتصادی جامعه خیلی سخت است؛ بخصوص آنکه آثار سنگینی از ناکامی‌ها در حوزه اشتغال بر بخش‌های مختلف جامعه باقی مانده است.

وی در ادامه یادآور شد: در مرحله اول دولت باید به روش‌های مختلف رکود بازار را بر طرف کند و به رفع مشکلات اقتصادی کشور کمر ببندد. وقتی بازار از رکود خارج شود، رونق، صادرات و رشدی که پیش از این در برنامه‌های اقتصادی پیش‌بینی شده بود محقق می‌شود.

میرلوحی با تاکید بر ضرورت توجه تحقق چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه‌ای گفت: دولت باید برنامه‌های خود را با جنگ اقتصادی موجود تطابق دهد؛ در این راستا باید توان و ظرفیت دیپلملتیک خود را حفظ کند و این توانایی را نیز بیش از پیش ارتقاء دهد تا بتواند مزاحمت‌های ترامپ را رفع و رجوع کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال انتخابات مجلس را خواهیم داشت و سال حساسی است هر حرکت دولت روی امید مردم و میزان مشارکت در انتخابات تاثیر می‌گذارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دولت باید از توان، امکانات و آبرویش استفاده کند تا از یک طرف مردم را به مشارکت در انتخابات تشویق کند، از طرفی مشکلات و مطالبات مردم را محقق کند و از طرف دیگر فضا را نیز برای رقابت سالم تمام چهره‌های سیاسی آماده کند.

وی در پایان گفت: با تحقق موضوعاتی که مطرح کردم مجلسی نیرومند و آبرومند با ظرفیت اجتماعی کافی شکل خواهد گرفت؛ در این صورت تا پایان عمر دولت فعلی هم دولت روحانی سود می‌برد و هم در پرتو چنین مجلسی مردم از شرایط بهتری بهره‌مند می‌شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها