حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی:

انتقال کالاها به جنوب برای تکمیل ذخایر است/ امیدواریم تا پایان سال هیچ کالای اساسی گران نشود/ دولت برنامه‌ای برای حدف ارز ترجیحی ندارد

حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، گفت: اینکه برخی کالاها به سمت بندر امام خمینی و انبارهای جنوبی کشور منتقل می‌شوند به سبب انباشت کالا و دپو جهت تکمیل ذخائر کشور است به این یعنی که ما بیش از مصرف جاری سال 98، این کالاها را وارد کرده‌ایم.

انتقال کالاها به جنوب برای تکمیل ذخایر است/ امیدواریم تا پایان سال هیچ کالای اساسی گران نشود/ دولت برنامه‌ای برای حدف ارز ترجیحی ندارد
کد خبر: 336037
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۰۸:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، در خصوص قیمت کالاهای اساسی و نگرانی برخی‌ها به دلیل موج بعدی تورم به خصوص در ایام عید گفت: دولت همه تلاش خود را می‌کند که کالاها در سال جاری دیگر گران نشوند و امیدوار هستیم که دیگر موج تورم نداشته باشیم.

وی در خصوص وضعیت تامین کالاهای اساسی گفت: اکنون در وضعیت خوبی در بحث تامین کالاهای اساسی به سر می‌بریم. علاوه بر اینکه نیاز جاری کشور کاملا تامین شده است ذخایر استراتژیک نیز در حال تکمیل است.

خیابانی با اشاره به انتشار برخی اخبار در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر انتقال برخی کالاها به سمت جنوب کشور گفت: اینکه برخی کالاها به سمت بندر امام خمینی و انبارهای جنوبی کشور منتقل می‌شوند به سبب انباشت کالا و دپو جهت تکمیل ذخایر کشور است، به این معنی که ما بیش از مصرف جاری سال 98، این کالاها را وارد کردیم.

وی در خصوص حذف ارز 4200 تومانی گفت: دولت فعلا هیچ برنامه‌ای برای حذف این ارز ندارد و مطابق مصوبات قبلی، برخی کالاها با استفاده از این ارز یارانه‌ای وارد می‌شود.

قائم مقام وزیر صمت تصریح کرد: اگر این ارز به صورت هدفمند توزیع شود و تاثیرگذاری مستقیم بر روی قیمت‌ها داشته باشد باید تلاش کرد که روند پرداخت آن حفظ شود ولی آنجایی که فایده ندارد و باز هم کالا به قیمت گران‌تر عرضه می‌شود ما آن را حذف خواهیم کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها