کد خبر: 336168
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از آنچه در هفته دوم لیگ‌ برتر فوتبال گذشت گزارش می‌دهد:

سکته در اردوگاه سرخابی‌های پایتخت

دومین هفته از نوزدهمین دوره لیگ‌ برتر فوتبال در حالی برگزار شد که هم پرسپولیس و هم استقلال نتوانستند به توفیق برسند. سکته سرخابی‌ها در شرایطی رخ داد که سپاهان و شهر خودرو دومین سه‌امتیاز را گرفتند تا مهر تاییدی باشد بر مدعی‌ بودن‌شان در لیگ‌ جاری.

سکته در اردوگاه سرخابی‌های پایتخت
کد خبر: 336168
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس- هفته دوم لیگ‌ برتر در شرایطی برگزار شد که در مجموع 16 گل از خط دروازه‌ها گذشت. در زیر هشت دیدار هفته دوم لیگ نوزدهم را به طور اجمالی بررسی می‌کنیم.

استقلال یک، فولاد یک/ استرسِ استرا

دقیقه 95 برای دومین بار کابوس استقلال تهران شد و آبی‌ها با پایان هفته دوم پنج امتیاز از دست دادند. شاگردان استراماچونی کمتر از 10 ثانیه تا اولین پیروزی فصل فاصله داشتند، اما یک شوت دیگر (البته این بار از درون محوطه‌ جریمه) آن هم در همان دقیقه 95 کافی بود تا استرسِ استرا همچنان ادامه پیدا کند. در آن سوی میدان فولاد با جواد نکونام، با وجود اینکه در پایان هفته دوم یک‌امتیازی است، اما نشان داد می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

سپاهان یک، ماشین‌سازی‌تبریز صفر/ ژنرال مدعی

این درست که سپاهان برای شکست دادن ماشین‌سازی به زحمت افتاد، این درست که سطح نمایش سپاهان از آنچه توقع می‌رفت پایین‌تر بود، اما امیر قلعه‌نویی در همین شروع لیگ نشان داده دنبال شکستن طلسم قهرمان نشدن تیمش و البته خودش است. از آخرین قهرمانی سپاهان و قلعه‌نویی به ترتیب چهار و 6 سال می‌گذرد. رسول‌ خطیبی هم با وجود شکست می‌تواند به این امید به ادامه لیگ نگاه کند که تیمش توانایی دارد دست‌کم در جمع پایین‌نشینان جا خوش نکند.

شهر خودرو 2، شاهین‌ شهرداری‌ یک/ احیا با یحیی

حالا دیگر می‌توان تاکید کرد مشهدی‌ها با یحیی گل‌محمدی احیا شده‌اند و رسماً یکی از مدعی‌های قهرمانی لیگ به شمار می‌روند. تیم شهر خودرو با وجود اینکه در دقایقی از بازی تحت‌ تاثیر بوشهری‌ها قرار گرفت، اما باز هم نشان داد با توانایی لازم وارد لیگ نوزدهم شده‌ است. شاهین‌ بوشهر هم با وجود اینکه برای دومین بازی پیاپی سه‌ امتیاز را در حساب رقیبش دید، ولی در مشهد گوشه‌هایی از یک بازی تاکتیکی، ارائه کرد تا عبدالله‌ ویسی با امید بیشتری در پی آمادگی بازیکنانش برود.

صنعت‌ نفت ‌آبادان یک، نفت مسجدسلیمان یک/ پات دراگان و تارتار

هم دراگان‌ اسکوچیچ و هم مهدی‌ تارتار از جمله مربیانی هستند که در این چند سال کارنامه قابل‌ قبولی از خود ارائه کرده‌اند. این 2 مربی در شرایطی به نتیجه مساوی رضایت دادند که با تیم‌هایی نسبتاً معمولی در لیگ حضور دارند و به‌ همین دلیل نه از آبادانی‌ها و نه از مسجدسلیمانی‌ها توقع بالانشینی نمی‌رود. همین که شاگردان اسکوچیچ و تارتار فوتبال قابل‌ قبولی بازی کنند و در جمع پایین‌نشینان دیده نشوند، کافی است.

نساجی‌ مازندران 4، پیکان 3/ ماراتن گل به‌ نفع مازنی‌ها

چه کسی تصور می‌کرد رویارویی نساجی رضا مهاجری و پیکان حسین‌ فرکی با هفت گل، زیباترین فوتبال هفته باشد. نساجی که لیگ را با یک امتیازِ خارج از خانه شروع کرده بود حالا با اعتمادبه‌نفس بیشتری به ادامه بازی‌ها فکر می‌کند. پیکان نیز آن‌طور که از شواهد پیداست، کما فی‌السابق حرکتی سینوس‌وار خواهد داشت. باید دید‌ فرکی می‌تواند سهمیه پیکان را در لیگ‌ برتر حفظ کند یا نه؟

سایپا صفر، گل‌گهر سیرجان صفر/ طعم گسِ نارنجی

«صفر-صفر» برای ابراهیم صادقی، که هفته اول را با یک پیروزی خیره‌کننده برابر ذوب‌آهن در فولادشهر شروع کرده بود، نتیجه‌ای با طعم گس برای نارنجی‌ها قلمداد می‌شود. با وجود این، سایپا را باید یکی از تیم‌های جذاب لیگ جاری برشمرد. وینکو بگوویچ هم معلوم است در اواخر عمر مربیگری‌اش روزهای سخت‌تر از سختی را پیش روی خود می‌بیند.

پارس‌ جنوبی صفر، ذوب‌آهن صفر/ کسل‌کننده مثل صفر-صفر

هم فراز کمالوند، هم علیرضا منصوریان- با وجود صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا- فراز و نشیب در قامت مربیگری گویی برایشان یک عادت و اصول شده است. پارس‌ جنوبی و ذوب‌آهن در هفته اول به ترتیب برابر پرسپولیس و سایپا، با وجود عدم نتیجه‌گیری، تا حدودی راضی‌کننده ظاهر شدند. اما فقط چند روز کافی بود تا 2 تیم نمایشی کسل‌کننده از خود به تماشا بگذارند.

تراکتور یک، پرسپولیس صفر/ نوبرانه در برد و باخت

قرمزهای پرطمطراق تبریز و تهران بزرگ‌ترین بازی هفته را انجام دادند؛ 90 دقیقه‌ای که لحظه به لحظه‌اش حساس و هیجان‌انگیز بود و می‌توان گفت فرق پرسپولیس و تراکتورسازی شوت دقیق و استثنایی‌ای بود که کاپیتان سوم تیم‌ ملی وارد دروازه علیرضا بیرانوند کرد تا در پایان 90 دقیقه تبریزی‌ها اولین پیروزی و تهرانی‌ها اولین شکست را نوبر کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها