معاون وزیر بهداشت:

1200 شرکت فناور در حوزه سلامت فعالیت دارند

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بیش از 1000 شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند، گفت: این شرکت‌های دانش‌بنیان باید در بازارهای بین‌المللی حضوری فعال داشته باشند.

1200 شرکت فناور در حوزه سلامت فعالیت دارند
کد خبر: 336265
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۴:۳۵:۳۳

اعتمادآنلاین| ‌ رویداد فناوری‌های پزشکی و سلامت در روز هشت شهریور برگزار شد. در این رویداد که با حضور معاون کل وزارت بهداشت و رئیس و معاونان سازمان نظام پزشکی، در دانشگاه شریف برگزار شد 25 تیم فناور، طرح‌ها و محصولات فناورانه خود را تبیین کردند.

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی در این رویداد گفت: ارتقای زیست بوم فناورانه در حوزه نظام سلامت، شناسایی نیازها و حل نیازهای آموزشی و پژوهشی آینده محور در بستر فناوری های نوین و توسعه استارت آپ های فناورانه و تلاش برای ورود شرکت‌های دانش بنیان در عرصه نظام سلامت از رویکردهای بسیار مهم و مورد توجه سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی کشور است و در این مسیر دست همه فناوران را به گرمی می‌فشاریم.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این مراسم گفت: در 40 سال گذشته به‌طور مستمر رشد حوزه سلامت از تمام حوزه‌های دیگر بیشتر بوده اس اگر به آمار مراجعه ایرانی‌ها به سیستم بهداشتی و درمانی نگاه کنیم می بینیم که در سال 853 میلیون بار است که با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان این مراجعات را کاهش داد. 8.14 درصد تولید ناخالص ملی به حوزه سلامت اختصاص می‌یابد، یعنی از هر 12 تومانی که ایرانیان هزینه می‌کنند، یک تومان در حوزه سلامت است.

وی افزود: سالانه 7 هزار و 350 میلیارد دلار در حوزه سلامت دنیا هزینه می‌شود و این رقم از مجموع هزینه کل انرژی دنیا و کل تسلیحات نظامی بیشتر است.

حریرچی با اشاره به اینکه حدود 1200 شرکت فناور و بیش از 1000 شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت وجود دارند، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان یک افق بسیار گسترده در این زمینه پیش رو دارند و باید در بازارهای بین‌المللی حضوری فعال داشته باشند.

وی گفت: آمریکا 2 هزار و 100 میلیارد دلار فقط برای سلامت 323 میلیون نفر صرف می‌کند و ما برای 83 میلیون ایرانی، 450 میلیارد دلار برای برای مسکن، خوراک، بهداشت، صنعت، کشاورزی و … صرف می‌کنیم.

حریرچی با اشاره به برخی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: در تلاش هستیم با همکاری سایر دست‌اندرکاران، مشکلات این مجموعه‌ها را برطرف کنیم.جوانان این مرز و بوم در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان یا فناور با تمام توان در تلاش هستند تا محصولات و تجهیزات مورد نیاز کشور را تولید و ما را از وابستگی رها کنند.

موحدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، دیگر سخنران این رویداد بزرگ ملی بود. وی ضمن خیر مقدم به اساتید و فناوران، سلامت را یکی از حوزه‌های بسیار مهم برای دانشگاه صنعتی شریف برشمرد و اعلام کرد: در سالیان گذشته ما تلاش زیادی کردیم تا بتوانیم فناوری های نوین سلامت را با استفاده از ظرفیت ارزشمند اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف تولید کنیم و در حال حاضر هم آمادگی داریم تا با تمام توان در خدمت توسعه فناوری‌های نظام سلامت باشیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها