کد خبر: 336275
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۶:۴۰:۰۰
| |

مجید صالحی، مربی و کارشناس بسکتبال ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

شاهین‌طبع از همه ظرفیت‌های بسکتبال ایران استفاده نکرد/ کیفیت لیگ برتر بسکتبال پایین آمده و این موضوع بر بازی تیم ملی تاثیر گذاشته است

شاگردان مهران شاهین‌طبع در حالی بازی را به پورتوریکو واگذار کردند که تا آخرین دقایق بازی از این تیم پیش بودند. آنها در مقاطعی از بازی اختلاف امتیاز خودشان با رقیب را تا 17 امتیاز هم افزایش دادند، اما نتوانستند این برتری را حفظ کنند و این پورتوریکو بود که با اختلاف 2 امتیاز از ایران برد.

شاهین‌طبع از همه ظرفیت‌های بسکتبال ایران استفاده نکرد/ کیفیت لیگ برتر بسکتبال پایین آمده و این موضوع بر بازی تیم ملی تاثیر گذاشته است
کد خبر: 336275
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۶:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ هیچ‌کس باور نمی‌کرد بسکتبال ایران در اولین بازی‌اش در جام‌جهانی 2019 چین، در صورتی‌ که 10 امتیاز از رقیبش پیش بود، بازی را واگذار کند. اما این اتفاق افتاد تا شانس ایران برای صعود از مرحله گروهی جام‌جهانی بسکتبال کمرنگ شود.

شاگردان مهران شاهین‌طبع در حالی بازی را به پورتوریکو واگذار کردند که تا آخرین دقایق بازی از این تیم پیش بودند. آنها در مقاطعی از بازی اختلاف امتیاز خودشان با رقیب را تا 17 امتیاز هم افزایش دادند، اما نتوانستند این برتری را حفظ کنند و این پورتوریکو بود که با اختلاف 2 امتیاز از ایران برد. اشتباهات بی‌اندازه بازیکنان ایران در این دیدار یکی از دلایل اصلی این باخت بود و پرتاب‌های سه امتیازی حامد حدادی هم نتوانست از شکست ایران در اولین گام جلوگیری کند.

به عقیده یک کارشناس بسکتبال تیم ملی در این دیدار نتوانست از همه ظرفیت‌های خودش استفاده کند. این کارشناس می‌گوید تیم ملی برابر پورتوریکو تنها با 2 سه بازیکن بازی کرد و دیگر بازیکنان تیم ملی در حد و اندازه‌های خودشان ظاهر نشدند.

مجید صالحی، کارشناس بسکتبال، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره شکست تیم ملی بسکتبال ایران در اولین بازی جام‌جهانی 2019 چین برابر پورتوریکو گفت: باخت تیم ملی برابر پورتوریکو، در حالی‌ که در برخی لحظات بازی 20 امتیاز جلوتر بود، نشان از این دارد که تیم ملی بسکتبال با مشکلاتی ساختاری مواجه است.

او ادامه داد: تیم ملی نتوانست از همه ظرفیت‌های بسکتبال ایران استفاده کند و تنها حامد حدادی و چند بازیکن دیگر تیم ملی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند. برخلاف تیم ملی بسکتبال ایران، پورتوریکو توانست از همه بازیکنان تیمش به‌ خوبی استفاده کند و در آخر هم فاصله 10 امتیازی خود با ایران را جبران کرد.

صالحی با اشاره به افت لیگ برتر بسکتبال ایران توضیح داد: متاسفانه کیفیت لیگ برتر بسکتبال ایران پایین آمده و همین موضوع بر بازی تیم ملی بسکتبال ایران تاثیر گذاشته است.

صالحی در پایان در پاسخ به این سوال که «آیا ایران توان صعود به مرحله بعد جام‌جهانی را داد یا خیر» گفت: متاسفانه کار تیم ملی برای صعود به مرحله بعد سخت شده است. اسپانیا تیم بسیار خوبی است و شاگردان شاهین‌طبع کار سختی برابر این تیم اروپایی دارند. تیم ملی برابر تونس هم‌ بازی آسانی در پیش نخواهد داشت. اگر می‌توانستیم برابر پورتوریکو به پیروزی برسیم، راه صعود کمی هموارتر بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها