کد خبر: 336300
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۵:۵۸:۳۲
| |

آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران:

دنیا با چشم اقتدار به نظام ما می‌نگرد/ مردم باید باور کنند که با این ارتش مملکت هیچ وقت مورد هجوم قرار نمی‌گیرد

آیت الله صدیقی با بیان اینکه سپاهیان اسلام باید تامین کننده امنیت باشند، گفت: مردم باید باور کنند که با این ارتش مملکت هیچ وقت مورد هجوم قرار نخواهند گرفت.

دنیا با چشم اقتدار به نظام ما می‌نگرد/ مردم باید باور کنند که با این ارتش مملکت هیچ وقت مورد هجوم قرار نمی‌گیرد
کد خبر: 336300
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۵:۵۸:۳۲

اعتمادآنلاین| آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم اولین همایش ملی فرماندهی و مدیریت از منظر امیرالمومنین حضرت علی(ع) که در دانشگاه افسری برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که ما را زیر پرچم ولایت و امامت قرار داد و در دنیا تنها کشوری هستیم که در راس هرم آن دومین شخصیت عالم قرار گرفته، اولین شخصیت امام زمان عجل الله و دومین شخصیت رهبر مستضعفان، الگوی خوبان، مقتدای اهل یقین و پشتوانه مقاومت در منطقه یعنی مقام معظم رهبری(حفظه الله) است.

امام جمعه موقت تهران افزود: هیچ رهبری را در عصر خودمان و در طول تاریخ بشریت به جز حضرت سلیمان، حضرت داوود، پیامبر اسلام(ص) و امامان معصوم به این قداست و برازندگی نمی‌توانیم پیدا کنیم، ابعاد ارزشی فرماندهی کل قوا را ببینید و به خود ببالید و پیشانی شکر بر آستان معبود بسایید.

آیت الله صدیقی اظهار کرد: برای من بسیار شیرین و دلنشین است که می بینم نیروهای مسلح ما ابتدا در برابر نفس اماره خود قهرمان شده‌اند و ما به این می‌بالیم، وقتی امیر حیدری صحبت می کند سخنان نور از زبان ایشان تراوش می‌شود و دل ها را نورانی و متعالی می کند، این فرماندهان مایه مباهات هستند و هیچ ارتشی را در دنیا پیدا نمی کنید که این قداست، اقتدار و شهامت شما را داشته باشد و واقعا زیر پرچم ولی امر مسلمین بی نظیر است.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش با شرکت دانشگاه های مختلف و همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر بیان کرد: خوشحالم که در این محفل(دانشگاه افسری امام علی) در جمع شما ارتشی‌ها که فرزندان رزمی و محرابی امیرالمومنین هستید حضور دارم، این مایه مباهات است که الگوی فرماندهی شما یعنی حضرت علی(ع)، قبل از این که در میدان رزم طلوع کند، در محراب درخشش داشت و در خانه خدا غروب کرد.

وی افزود: شخصیت امیرالمومنین علی(ع) الگوی فرماندهی در جبهه‌ها، عرفان و معرفت برای اهل سیر و سلوک، عشق به پرستش برای دلشدگان است و در رسیدگی به فقرا اولین شخصیت عالم است، کسی که سیاست را با عدالت در هم تنید و سیاستش عین عدالت، عدالتش عین ایمان و اعتقاد به خدا بود، علی(ع) در همه صحنه‌ها الگو است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به خطبه شقشقیه، گفت: در فرازی از خطبه شقشقیه حضرت علی(ع)خود را معرفی کرده و فرموده است، من آن کوهی هستم که از دامن من سیل جریان پیدا می کند(سیل عبودیت، مردم داری، یتیم نوازی، حکمت، مدیریت و ارزش ها) و این سیل آنچنان خروشان است که هیچ کس نمی‌تواند با آن مقاومت کند ولی اگر در مسیر آن قرار گرفتید شما را تا بی نهایت بالا می‌برد و هیچ عنقای بلند پرواز و اندیشه اندیشمندی قله مرا نتوانسته تسخیر کند و هیچ کسی در بلندای عظمت به این شخصیت نمی‌رسد.

وی افزود: در ارتباط با فرماندهی علوی، سیره و تاریخ فرماندهی ایشان، خود بهترین درس است که اگر به دوران ده ساله حکومت نبوی که امیرالمومنین نگاهی بیاندازیم رموز فرماندهی خوب مشخص می‌شود زیرا در غالب جنگ ها حضرت فرمانده لشکر اسلام و پرچم فتوحات به دست امیرالمومنین بود.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: اولین ویژگی فرماندهی امیرالمومنین که ما باید از آن درس بگیریم این بود که هیچ چیز علی(ع) را از خدا غافل نمی‌کرد، همه دغدغه‌اش تحصیل رضای خدا و اجرای دستور و فرمان حق تعالی بود، در یکی از جنگ‌ها در اوج درگیری‌ها نگاهش به افق بود، وقتی از او سوال شد یا امیرالمومنین در شرایط حساس بین شکست و پیروزی قرار گرفته‌ایم، شما شمشیر تان کار می‌کند، قدم هایتان محکم است ولی نگاهتان به افق دوخته شده، فرمودند؛ نگران وقت نماز هستم، گفتند یاعلی الان در این غوغای درگیری به فکر نماز هستی، فرمود من برای نماز می‌جنگم، علی برای پیروزی نمی‌جنگید، علی برای خدا می‌جنگید، این جا در جنگ به فکر نماز است و در جای دیگر در اوج شیدایی در محضر پروردگار به فکر فقرا است، چون رفع گرفتاری در متن نماز است، لذا نماز علی عین زکات علی است و جهاد علی عین نماز علی است.

وی گفت: این مقام جمیل است که همه کار با عنایت خدا باشد و فرمانده باید در این رتبه از معرفت، والایی فرهیختگی و عبودیت باشد که هر چه را خدا بپسندد چه شکست چه پیروزی را بپذیرد.

نکته دیگر در فرماندهی علوی این است که حضرت در هیچ جنگی هیچگاه ضعفی از خود نشان نداد، ضعیف نبود که ضعف نشان بدهد.

آیت الله صدیقی با اشاره به آخرین آیه سوره طلاق عنوان کرد: هدف مجموعه آفرینش عالم شدن به اینکه بدانید عجز در وجود خدا راه ندارد است، اگر با خدا باشیم خدا با ما است، قدرت بی کران است این خیلی مهم است که انسان خود را متصل به قدرت مطلق بداند و چون قدرت مطلق شکست ندارد خود را شکست ناپذیر بداند و از هیچ خطری هراس در وجودش راه ندهد و این امری ضروری برای آحاد نیروهای مسلح است. لذا حضرت علی قسم جلاله خوردند اگر همه عرب به جنگ من بیاید و تنها باشم به دشمن پشت نخواهم کرد.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر گفت: پیامبر در یکی از جنگ ها در معرفی حضرت علی در مقام الگوی فرماندهی جنگ فرمودند؛ فردا پرچم را به دست کسی خواهم داد که مرد است (صفات نامردی ندارد) و خدا و رسولش را دوست دارد و خدا و رسولش هم او را دوست دارند. صفت بعدی که پیامبر در وصف حضرت علی فرمود« کرار» است یعنی حمله کننده علی(ع) شیری است که هجوم می برد. ننشینید در خانه هایتان، بروید به استقبال مرگ، در دریای مرگ شنا کنید تا به وصال حق برسید، کسی که از مرگ نمی‌ترسد خطر می کند. علی مرد هجوم و حمله است، ولی هرگز فرار در قاموس زندگی‌اش نبود، از او پرسیدند چرا سینه شما در جنگ سپر دارد ولی پشتتان زره ندارد گفت: من هرگز به دشمن پشت نکردم تا از پشت تیر بخورم. روش فرماندهی علی(ع) اینگونه بود که اگر در جنگ سربازی یا افسری از پشت تیر می‌خورد، علی(ع) بر پیکر او نماز نمی‌خواند.

وی افزود: فرماندهان علوی آرزویشان شهادت است و دغدغه شان این است که نکند مرگشان در بستر باشد. فرماندهان نظامی ما هم باید در خلوت خود بسنجند و ببینند که آیا شباهتی به امیرالمومنین دارند.

وی با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) در نامه به مالک اشتر در مورد ویژگی های سپاهیان اسلام که فرمودند«الجنود به اذن الله حصون الرعیه» گفت: سپاهیان پناه و قلعه‌های مردم هستند، مردم باید باور کنند که با این ارتش مملکت هیچ وقت مورد هجوم قرار نخواهند گرفت.

آیت الله صدیقی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های سپاهیان اسلام این است که باید زینت حاکمان باشند، اگر مقام معظم رهبری دشمن را تحقیر می کند و در برابر قدرت های بزرگ می ایستد، ثمره آن زمانی نمایان میشود که نیروهای مسلح ما پهپاد آمریکا را ساقط می‌کنند، کشتی نفتکش را تسخیر می‌کنند، در منطقه مرزی اسرائیل اقتدار امریکا را زیر سوال می‌برند و داعش را شکست می‌دهند، اکنون دنیا با چشم اقتدار به نظام ما می‌نگرد.

امام جمعه تهران افزود: از دیگر ویژگی‌های ارتش اسلام این است که موجب عزت دین باشند، ارتش اسلام ارتش امنیت آفرین است و فضا برای فرهنگ سازی ایجاد می کند تا اعتکاف ها در مساجد دنیا را به شگفتی درآورد.

آیت الله صدیقی با بیان ویژگی های سپاهیان اسلام اظهار کرد: سپاهیان اسلام باید تامین کننده امنیت باشند، ارتش و سپاه ما حافظ انقلاب هستند و امنیت داخلی و بیرونی در گرو یک نیروی مسلح خود ساخته مکتبی ولایت پرور است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها